ВАЖНИ АСПЕКТИ ПРАКТИЧНЕ ОСПОСОБЉЕНОСТИ СТУДЕНАТА РАЗРЕДНЕ НАСТАВЕ ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ НАСТАВЕ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА

Autori

  • Драгана Радивојевић Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1413004R

Ključne reči:

студенти разредне наставе, практична оспособљеност, настава природе и друштва

Apstrakt

Значај и улога савременог васпитно-образовног процеса огледа се у усложњавању и проширивању функције школе у којој ће радити будући учитељи. Оно што су највеће вриједности будућих учитеља јесу њихове практичне компетенције које их чине спремним и способним да спроводе постојеће, али и да коригују, па чак и креирају нове педагошке ситуације. У том смислу улога наставничких факултета је велика.

Комплексност наставе природе и друштва је усмјерена на сложен систем знања о природи и друштву, односа у њима, те је у складу с тим, будуће учитеље неопходно увести у теорију наставе природе и друштва, у логичке форме методичког мишљења, у начине теоријског и практичног оспособљавања за реализацију наставе природе и друштва у млађим разредима основне школе.

Са становишта оспособљености студената за савремену организацију и практично извођење наставе природе и друштва, осим општеобразовних, педагошких, психолошких и дидактичких предмета, од посебног су значаја знања и вјештине које се стичу у оквиру методика васпитно-образовног рада, а посебно методике наставе природе и друштва.

Са аспекта практичне оспособљености студената будућих учитеља за реализацију наставе природе и друштва у раду анализирамо оспособљавање за: планирање градива у настави природе и друштва; теоријско-практично (методичко) моделовање и анализу наставног часа природе и друштва; методичко пројектовање савремених модела наставе природе и друштва; вредновање рада ученика у настави природе и друштва.

Reference

Гајић, О. (2008). Педагошко – методичка пракса студената у европском оквиру савремених образовних концепата у: Дидактичко-методички аспекти студентске праксе у партнерским релацијама факултета и школа (уред. С. Будић). Нови Сад: Филозофски факултет, 41 – 71. Голубовић – Илић, И. и Цекић – Јовановић, О. (2009). Ставови студената Педагошког факултета у Јагодини о својој практичној оспособљености за реализацију наставе Света око нас/Природе и друштва у: Унапређење образовања учитеља и наставника – од селекције до праксе. Педагошки факултет у Јагодини, 189 – 208.

Грдинић Б. и Бранковић, Н. (2005). Методика познавања природе и света око нас у наставној пракси. Бачки Петровац: Култура.

Dunđerović, R. i dr. (2010). Upravljanje kvalitetom nastave: stavovi nastavnika i studenata kao faktor upravljanja kvalitetom nastave na univerzitetima Republike Srpske. Filozofski fakultet Univerziteta u Istočnom Sarajevu.

Ждерић, М. и др. (1996). Методика наставе природе и друштва. Нови Сад: Тодор.

Ћурчић, М. (2006). Методичка и организациона структура наставе природе и друштва. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.

Цвјетићанин, С. (2009). Методика наставе познавања природе 2. Универзитет у Новом Саду. Педагошки факултет у Сомбору.

##submission.downloads##

Objavljeno

2014-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles