СТАВОВИ И МИШЉЕЊА УЧЕНИКА О СОФТВЕРСКОМ ОБЛИКУ ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЈЕ У НАСТАВИ ПОЗНАВАЊА ПРИРОДЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1701116SKljučne reči:
индивидуализација, настава познавања природе, образовни рачунарски софтверApstrakt
Ово истраживање је било саставни дио већег емпиријског истраживања којe је обухватао дидактички експеримент са паралелним групама, а у коме је потврђена ефикасност софтверског облика индивидуализације. У складу с тим, циљ овог истраживања се односио на анализу ставова и мишљења ученика (корисника софтверског облика индивидуализације) о примијењеном моделу учења и ефектима таквог начина рада у настави познавања природе.
Истраживањем је обухваћено 125 ученика петог разреда, примијењена је дескриптивна метода и техника анкетирања. Подаци су обрађени статистичким поступцима и приказани текстуалним и графичким путем.
Добијени резултати су афирмисали позитивна очекивања и спремност ученика да примијењени софтверски облик индивидуализације прихвате као ефикасан модел учења.
Reference
Efe, H., A., & Efe, R. (2011). Evaluating the effect of computer simulations on secondary biology instruction: An application of Bloom’s taxonomy. Scientific Research and Essays, 6(10), 2137-2146.
Mayer, R. E. (2009). Multimedia learning (2nd ed). New York: Cambridge Уniversity Press.
Nemestovski Ž. (2013). Аnaliza efekata primene obrazovnih softvera na motivisanost nastavnika i učenika u nižim razredima osnovne škole. doktorska disertacija, Zrenjanin: Тehnički fakultet „Mihajlo Pupin”.
Радивојевић, Д. (2014). Модели активног учења у диференцираној и индивидуализованој настави природе и друштва. Нова школа, бр. IX (2), 91- 106.
Радивојевић, Д. (2016). Образовни рачунарски софтвер у настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, вол. 3, 24-30.
Serin, O. (2011). The Effects Of The Computer-Based Instruction On The Achievement And Problem Solving Skills Of The Science And Technology Students. The Turkish Online Journal of Educational, TOJET, 10 (1), 183-201. Преузето 25. новембра 2014. са: http://kisi.deu.edu.tr/oguz.serin/2011.yili.makaleler/tojet.2011.pdf
Солеша, Д. (2000). Образовна технологија у индивидуализованој и диференцираној настави. У зборнику Диференцијација и индивидуализација наставе–основа школе будућности (стр. 187-204), Педагошки факултет у Сомбору.
Soyibo, K. & Hudson, A. (2000). Effects of Computer-Assisted Instruction (CAI) on 11th Graders' Attitudes to Biology and CAI and Understanding of Reproduction in Plants and Animals, Research in Science and Тechnological Education, 18(2), 191-199.
Станковић, Д. (2009). Интерактивни електронски извори информација у функцији подизања квалитета наставе природе и друштва. Иновације у настави, бр. 12/3, 51-56.
Çepni, S., Tas, E. & Köse, S. (2006). The Effects of Computer-Assisted Material on Students' Cognitive Levels, Misconceptions and Attitudes Towards Science, Computers & Education, 46, 192-205.
Цвјетићанин, С., Сегединац, М. и Бранковић, Н. (2008). Примјена наставе помоћу рачунара у формирању знања ученика трећег разреда о биљкама листопадне шуме. Педагошка стварност, бр. 54/1-2, 57-68.
Yusuf, M.,O. & Afolabi, A.,O. (2010). Effects of Computer Assisted Instruction (CAI) on Secondary School Students' Performance in Biology. The Turkish Online Journal of Educational Technology, TOJET, 9(1), 62-69. Преузето 25. новембра 2014. са: http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ875764.pdf