ПРИРОДА КОМУНИКАЦИЈЕ У КОМБИНОВАНИМ ОДЈЕЉЕЊИМА

Autori

  • Vlado Simeunović Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини
  • Maja Perdan Ilić Универзитет у Новом Саду Филозофски факултет
  • Jelena Đermanov Универзитет у Новом Саду Филозофски факултет

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1801175S

Ključne reči:

интеракција, комуникација, комбиновано одјељење, ученик, наставник

Apstrakt

У комбинованим одјељењима гдје је наставник одговоран за ученике различитог узраста који похађају наставу у два или више одјељења, у исто вријеме, циљ је пружити квалитетну наставу и учење. Први од мноштва изазова је интеракцијскокомуникативна димензија, јер се њеним обимом, квалитетом и интезитетом повећава значај образовног приступа и зависе ефекти васпитно-образовног рада. С обзиром да се јавља потреба за афирмацијом ове димензије, у овом раду, сагледан је значај социјалне интеракције на шта упућује социо-културна теорија Лава Виготског, те природа и значај комуникације и интеракције кроз специфичности рада у комбинованом одјељењу.

Reference

Andevski, M. (2008). Umetnost komuniciranja. Novi Sad: CEKOM.

Berry, C. (2013). Multigrade teaching: a discussion document. University of London UK: Institute of Education.

Bonnie, M. (2000). Komunikacija sa djecom. Sarajevo: АВС Fabulas.

Bonnie, M. (2001). Kako ostvariti uspješan kontakt sa učenicima, priručnik za nastavnike. Sarajevo: Сарајевска трибина.

Bratanić, M. (1990). Mikropedagogija. Zagreb: Školska knjiga.

Bratanić, M., Maršić, T. (2004). Povezanost motivacije učenika sa stavovima prema nastavniku. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu.

Brown, D.F. (2005). The significance of congruent communication in effective classroom management. The clearing house, Vol.79, No. 1, 12–15.

Đigić, G. (2017). Upravljanje razredom – savremeni pristup psihologiji nastavnika (doktorska disertacija). Niš: Filozofski fakultet u Nišu.

Ђорђевић, Б. и Ђорђевић, Ј.(1988). Ученици о својствима наставника. Београд: Просвета.

Jukić, S. i Gajić, O. (2006). Didaktičko-metodički aspekti organizacije nastave u kombinovanim odeljenjima. Novi Sad: Filozofski fakultet.

Lučić, К. i Matijević, М. (2004). Nastava u kombiniranim odjelima. Zagreb: Školska knjiga.

Mustafičić, N. (2013). Verbalna i neverbalna komunikacija kao najznačajniji faktor u kvalitetnoj interakciji učenik–nastavnik. 8. Naučno-stručni skup sa međunarodnim učešćem „Kvalitet 2013”, Neum.

Пердан Илић, М., Ђерманов, Ј. и Марић, Д. (2017). Иновирање наставе у комбинованим одјељењима. Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства бр.12, 169–180.

Rajlić, I. (2009). Inoviranje nastave u kombinovanom odjeljenju. Banja Luka: Grafid.

Рајчевић, П. (2014). Специфичности наставног рада учитеља у комбинованом одељењу. Зборнику радова Учитељског факултета. Призрен: Учитељски факултет у Призрену – Лепосавић, 41–55.

Rot, N. (2004). Znakovi i značenja. Beograd: Plato

Симеуновић, В. и Спасојевић, П. (2005). Савремене дидактичке теме. Бијељина: Педагошки факултет.

Симеуновић, В. и Спасојевић, П. (2012). Комбинована одјељења – педагошки изазов савременог система образовања (Како сачувати сеоске „патуљасте” школе?). Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства бр.7, 26–46.

Станковић-Јанковић, Т. (2012). Учење учења и емоције у настави. Бања Лука: Арт принт.

Stojaković, P. (2002). Psihologija za nastavnike. Banja Luka: Grafid.

Сузић, Н. (1995). Особине наставника и однос ученика према настави. Бања Лука: Народна и универзитетска библиотека.

Suzić, N. (2005). Pedagogija za XXI vijek. Banja Luka: TT-Centar.

Taole, M. Mncube, V. (2012). Multi-grade Teaching and Quality of Education in South African Rural Schools: Educators’ Experiences. University of South Africa.

United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2015). Embracing Diversity: Toolkit for creating inclusive, Learning-friendly environments, specialized booklet 4: Practical Tips for Teaching Multigrade Classes. Bangkok Office: UNESCO. Retrieved from http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002201/220101e.pdf

Furlan, I. (1970). Upoznavanje, ispitivanje i ocjenjivanje učenika. Zagreb: Pedagoškoknjiževni zbor.

Havelka, N. (1992). Socijalna percepcija. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Šimić Šašić, S. (2011). Interakcija nastavnik-učenik: Teorije i mjerenje. Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja.

Шпијуновић, К. (1998). Организација рада у комбинованом одељењу. Београд: Филозофски факултет.

##submission.downloads##

Objavljeno

2018-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles

Najčitanije od istog autora