INOVATION OF TEACHING IN COMBINED CLASSES

Authors

  • Maja Perdan Ilić ОШ „Вук Караџић“, Бијељина
  • Jelena Đermanov Универзитет у Новом Саду Филозофски факултет
  • Dragana Marić ОШ „Кнез Иво од Семберије“, Бијељина

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1701149C

Keywords:

combined class, teacher, teaching innovation

Abstract

Existence of combined departments today is the reality of a large number of schools, children and teachers not only in our country but also in the world, as well as model of educational practice that has been innovated and reaffirmed in recent years. It is also increasingly advocating due to a number of benefits that it provides. Teacher in combined classes is the key to planning, design and management of different activities for students on their way to keep the attention on learning.

Effectiveness and efficiency is based on the development of exciting and stimulating activities, whose needs is about to please innovative teaching models. Therefore, the combined classes should not be understood as a relic of the past or a necessary evil due to the underdevelopment of rural areas, but the opportunity that each child receives adequate pedagogical conditions of designed environment for quality education in its immediate neighborhood and the natural and social environment. The paper emphasizes the importance of innovating teaching in combined classes.

References

Berry, C. (2013). Multigrade teaching: a discussion document. University of London UK: Institute of Education.

Богојевић, С. (2011). Игра и симболизација. Бања Лука: Комесграфика.

Bonnie, M. (2000). Komunikacija sa djecom. Sarajevo: АВС Fabulas.

Branković, D. i Ilić, M. (2003). Osnovi pedagogije. Banja Luka: Comesgrafika.

Brust Nemet, M. (2013). Pedagoške kompetencije ucitelja u sukonstrukciji nastave. Život i škola br.30, str. 79-95.

Вилотијевић, М.(1999). Дидактика 1. Београд: Научна књига – Учитељски факултет.

Вуковић, Р. (1968). Рад у комбинованом одјељењу основне школе. Београд: Завод за издавање уџбеника социјалистичке Републике Србије.

Ђерманов, Ј., Косановић, М. и други (2012). Спремност основношколских наставника на стручно усавршавање и ставови према инклизији. У тематском зборнику „Инклузивно образовање: образовање за све“ (стр.15- 39). Нови Сад: Филозофски факултет Универзитета у Новом Саду.

Ђукић, М. (2003). Дидактичке иновације као изазов и избор. Нови Сад: Савез педагошких друштава Војводине.

Ћукић, М., Ђерманов, Ј. и Косановић, М. (2012). Педагошки третман даровитих ученика у инклузивној школи. У тематском зборнику „Инклузивно образовање: образовање за све“ (стр.61-89). Нови Сад: Филозофски факултет Универзитета у Новом Саду.

Embracing Diversity: Toolkit for creating inclusive, Learning-friendly environments specialized booklet 4. (2015). Practical Tips for Teaching Multigrade Classes. Bangkok Office: UNESCO

Илић, М. (1998). Настава различитих нивоа сложености. Београд: Учитељски факултет.

Илић, М. Николић, Р. и Јовановић, Б. (2008). Школска педагогија. Бања Лука: Comesgrafika.

Клајн, И., Шипка, М.(2008). Велики речник страних речи и израза. Нови Сад. Прометеј.

Kvaščev, R. (1974). Razvijanje stvaralačkih sposobnosti kod učenika. Beograd: Zavod za udzbenike i nastavna sredstva.

Krneta, D. (2006). Interaktivno učenje i nastava. Banja Luka: FPDN.

Little W.A. (2008). Create pathways to access.University of London: Consortium for Research on Educational Access.

Little W.A. (2009). Multigrade Teaching: challenges and opportunities. University of Cape Coast.

Lučić, К. i Matijević, М. (2004). Nastava u kombiniranim odjelima. Zagreb: Školska knjiga.

Mandić, P. (1977). Inovacije u nastavi. Sarajevo: IGKRO „Svjetlost“ Zavod za udzbenike.

Milijević, S. (1993). Pedagoške inovacije u teoriji i nastavnoj praksi. Banja Luka: Glas.

Милијевић, С. (1999). Иновирање наставе природе и друштва“. Бања Лука: ЈП „Глас српски“.

Mulryan-Kyne, C. (2005). Teaching and learning in multigrade classrooms: More questions than answers. Oideas 51.

Mustafičić, N. (2013). Verbalna i neverbalna komunikacija kao najznačajniji faktor u kvalitetnoj interakciji učenik-nastavnik. 8. Naučno-stručni skup sa međunarodnim učešćem „Kvalitet 2013“, Neum.

Ničković, R. (1970). Učenje putem rešavanja problema u nastavi. Beograd: Zavod za izdavanje udžbenika Socijalističke Republike Srbije.

Poljak, V. (1982). Didaktika. Zagreb: Školska knjiga.

Prodanović, T. i Ničković, R. (1988). Didaktika. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Rajlić, I. (2009). Inoviranje nastave u kombinovanom odjeljenju. Banja Luka: Grafid.

Симеуновић, В. и Спасојевић, П. (2005). Савремене дидактичке теме. Бијељина: Педагошки факултет.

Симеуновић, В. и Спасојевић, П. (2012). Комбинована одјељења - педагошки изазов савременог система образовања (Како сачувати сеоске „патуљасте“ школе?). Бијељина: Нова школа.

Станојловић, С. (2006). Дијете у породици и школи. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.

Stojaković, P. (2002). Psihologija za nastavnike. Banja Luka: Grafid.

Stojaković, P. (2009). Nastavna pitanja i zadaci u svjetlu stvaralačkih procesa učenja. Istočno Sarajevo: Zavod za udžbnike i nastavna sredstva.

Stone J. S. (1994). Strategies for teaching children in multiage classrooms. Childhood Education.

Сузић, Н. и сарадници. (2001). Интерактивно учење III. Бања Лука:ТТ-центар. Suzić, N. (2005). Pedagogija za XXI vijek. Banja Luka: TT- Centar.

Сузић, Н. (2000). Особине наставника и однос ученика према настави. Учитељски факултет Универзитета у Београду

Трнавац, Н. (1992). Мале сеоске школе – шансе за опстанак и даљи развој. Београд: Дечје новине.

Filipović, N. (1977). Didaktika 1. Sarajevo: IGKRO Svjetlost.

Havelka, N. (1992). Socijalna percepcija. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Шпијуновић, К. (1998).Организација рада у комбинованом одељењу. Београд: Филозофски факултет.

Шпијуновић, К. (2003). Рационализација рада у комбинованом одељењу. Ужице: Учитељски факултет.

Downloads

Published

2017-06-30

How to Cite

Perdan Ilić, M., Đermanov, J., & Marić, D. (2017). INOVATION OF TEACHING IN COMBINED CLASSES. Nova škola, 12(1), 169–180. https://doi.org/10.7251/NSK1701149C