ФИЗИЧКА АКТИВНОСТ УЧЕНИКА И УЧЕНИЦА ПРЕТПУБЕРТЕТСКОГ УЗРАСТА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1414002PKljučne reči:
адолесцентски узраст, спортска активност, ставови, број тренингаApstrakt
На узорку од 100 испитаника, 48 ученика и 52 ученице узраста 12 – 13 година из Сремских Карловаца ученика ОШ „23. октобар“ примењен је анонимни анкетни упитник са 6 питања. Прва два питања су била везана за основне податке: пол, узраст, а остала 4 су пружила увид у укључености ученика и ученица у спортска друштва и број тренинга недељно ако се спортом баве, те у каквим условима тренирају. Резултати истраживања указали су да постоје статистички значајне разлике у варијабли Интензитет бављења кинезиолошким активностима (p=0,00) и Место бављења кинезиолошким активностима (p=0,00) у корист дечака. У погледу Укључености у ваншколску спортску активност и варијабли за процену недељних тренинга (Недељни тренинг бављења кинезиолошким активностима) статистички значајне разлике нису уочене. Може се закључити да су дечаци у Сремским Карловцима више заинтересовани за укључивање у спортске клубове у овом узрасту и имају више интересовања за спортску активност и бављење спортом од девојчица.
Reference
Andersen, D. (1996). Health and physical education in Hungary: a status report. Sport Journal, 32 (2): 40 – 42.
Badrić, M., Barić, A. i Gelemanović, I. (2007). Uključenost učenika u školska športska društva na podučju posebne državne skrbi. U V. Findak (ur.) Zborniku radova „Antropološke metodičke, metodološke i stručne preptostavke rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije“(str. 395 – 399). Poreč: Hrvatski Kineziološki savez.
Donovan, M., Jones, G. and Hardman, K. (2006). Physical Education and Sport in England: Dualism, Partnership and Delivery Provision. Kinesiology, 38 (1), 16 – 27.
Findak, V., Prskalo, I. (2003). Kineziološko gledište o suvremenoj odgojnoj i obrazovnoj problematici. U H. Vrgoč (ur.) Zborniku radova „Četvrti sabor pedagoga Hrvatske – Odgoj obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva“ (str. 143 – 148) Zagreb: Hrvatski pedagoško književni zbor.
Аrticle I Gualdi-Russo, E., Zaccagni, L., Manzon, V.S., Masotti, S., Rinaldo, N. & Khyatti, M. (2014). Obesity and physical activity in children of immigrants. Europe Journal of Public Health, 1 40 – 46.
Horgan G. (2005). Healthier lifestyles series: 1. Exercise for children. Journal of Family Health Care, 15 (1): 15 – 17.
Аrticle I Hull, E.E., Garcia, J.M., Kolen,A.M. & Robertson, R:J. (2014). Parenthood and Physical Activity in Young Adults: A Qualitative Study. Journal of Phisical Activiti and Health (Epub ahead of print).
Jorgić, B. i Veselinović, N. (2008).Izostajanje učenika sa nastavefizičkog vaspitanjau niškim gimnazijama. Nastava i vaspitanje, 57 (2): 175 – 183.
Magnusson, M., Hallmyr Lewis, M., Smaga-Blom, M., Lissner, L. & Pickering, C. (2014). Health Equilibrium Initiative: a public health intervention to narrow the health gap and promote a healthy weight in Swedish children. BMC Public Health, 14(1) 763 – 773.
Nagyová, L., & Ramacsay, L. (1999). The occurrence of the risk factors and health problems of people. In D. Milanović (ed.) „Proceedings Book of the 2nd International Scientific Conference “Kinesiology for the 21st Century” (pp. 349 – 351). Zagreb: Faculty of Physical Edukations, University of Zagreb.
Videmšek, M. (2002). Sport activites and smoking habits among schoolchildren. Kinesiology, 34, 134 – 140.