THE "WITH PLAY TO THE HEALTH EDUCATION OF THE YOUNGEST" PROGRAM IN THE FUNCTION OF RESOLVING THE TASKS OF THE HEALTH AND PHYSICAL EDUCATION OF PRESCHOOL CHILDREN
DOI:
https://doi.org/10.7251/НСК1311%20028КKeywords:
health, health education, physical education, physical education nprogram, workshopsAbstract
One of the most important tasks of preschool educational institutions is to protect and strengthen the health of children, which should be changed in the planning and organization of physical education with preschool children. Bearing in mind the goals and tasks of teachers in relation to children's physical development and the promotion of health, as well as the fact that the actual educational work with children requires teachers to, with their example, knowledge and procedures also act in health education, there are routinely imposed new health activities as a result of modern life. For this and many other reasons, in Basics of preschool and preparatory preschool curricula there should be included the implemented activities of physical and health education in order to realize them in practice as a whole. The implementation of certain health activities in the educational work of physical education allows the practice of health education to receive appropriate pedagogical dimension.The activities of the program are modern and creative,they involve an approach to combination of experiences, ideas and knowledge in the field of physical and health education where planned, interestingly designed physical and healthactivities through educational workshops affect movement, physical, motor development and health of preschool children.
References
Каменов, Е.(1995 и 1997). Модел основа програма васпитно-образовног рада са предшколском децом. Нови Сад: Филозофски факултет. Београд: Заједницавиших школа за образовање васпитача.
Каменов, Е. (1996 и 1997). Методика I, II, III. Нови Сад: Одсек за педагогију, Филозофски факултет. Београд: Заједницавиших школа за образовање васпитача.
Маханева, М. Д. (1997). Воспитание здорового ребенка. Москва: АРКТИ.
Основе програма (1996). Основе програма предшкокког васпитања и образовања деце узраста од три до седам година (Модел А и Модел Б). Београд: Просветни преглед.
Опште основе (2006). Опште основе предшкоког програма. Београд.
Томић, Б. (1976). Здравствено васпитање. Београд: Институт за здравствено васпитање.
Угарковић, Д. (1996). Биологија развоја човека са основама спортске медицине. Београд: Факултет физичке културе.
Венишник-Ерор, Ј. (ур.) (1987). Популарна медицинска енциклопедија. Београд: ИРО Слобода.
Финдак, В. (1999). Методика тјелесне и здравствене културе. Загреб: Школска књига.
Џиновић-Којић, Д. (2000).Физичка зрелост деце за полазак у школу. Београд: Заједница виших школа за образовање васпитача.
Џиновић-Којић, Д. (2002). Физичко васпитање предшколског детета. Београд: СИА.
Џиновић-Којић, Д. (2007). Методика физичког васпитања-играонице. Београд:
Учитељски факултет. Џиновић-Којић, Д. (2008). Од игре до здравља. Београд: Учитељски факултет. Џиновић-Којић, Д.(2011). Методика физичког васпитања предшколске деце. Београд: Учитељски факултет.