СТАВОВИ И МИШЉЕЊА ПРОСВЈЕТНИХ РАДНИКА О ПРИМЈЕНИ ОБРАЗОВНОГ РАЧУНАРСКОГ СОФТВЕРА У НАСТАВИ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА
DOI:
https://doi.org/10.7251/НСК1311138РKljučne reči:
образовни рачунарски софтвер, модел активног учења, наставна индивидуализација, настава природе и друштваApstrakt
Образовни рачунарски софтвер (ОРС) као модел активног учења веома је успјешан вид диференцијације и индивидуализације наставе природе и друштва. У раду су представљени резултати истраживања које је имало за циљ да се испитају ставови и мишљења просвјетних радника о примјени ОРС-а у настави природе и друштва, оспособљености учитеља за њихову примјену и тешкоћама које ометају његово спровођење као модела активног учења и успјешне индивидуализације наставе природе и друштва, односно да се сагледа тренутно стање, на основу ког би се могли дефинисати даљи кораци за њено унапређење. Анкетирано је 130 просвјетних радника (професора разредне наставе, наставника разредне наставе и учитеља), а резултати истраживања показују да просвјетни радници ријетко примјењују ОРС у настави природе и друштва, иако такав рад утиче на квалитет рада и мотивацију ученика. Разлоге оваквог стања налазимо у чињеници да су школе недовољно опремљене техничким средствима (посебно готовим ОРС-има), али и у недовољном предзнању и искуству просвјетних радника за планирање, организовање и реализацију овакве врсте наставе.
Reference
Банђур, В. и Поткоњак, Н. (1999). Методологија педагогије. Београд: Савез педагошких друштава Југославије.
Грдинић, Б. и Бранковић, Н. (2005). Методика познавања природе и света око нас у наставној пракси. Бачки Петровац: Култура.
Грдинић, Б. и Бранковић, Н. (2005). Медији у функцији проблемске наставе познавања природе, у: Информатика, образовна ехнологија и нови медији у образовању (зборник радова 2). Сомбор: Учитељски факултет.
Ивић, И., Пешикан, А. и Антић, С. (2001). Активно учење. Београд: Институт за психологију.
Мандић, П.и Мандић, Д. (1996). Образовна информациона технологија. Београд: Учитељски факултет, Јагодина: Учитељски факултет, Ужице: Учитељски факултет.
Миленковић, С. и Мићић, Ж. (2005). Развој образовног рачунарског софтвера примјеном модела интегрисаних ИТ. Чачак: Технички факултет.
Милошевић, М. (2007). Примјена нових информационих тeхнологија у процесу образовања. Педагошка стварност, бр. 3-4. Нови Сад: Педагошко друштво Војводине.
Надрљански, Ђ. и Солеша, Д.(2002). Информатика у образовању. Универзитет у Новом Саду, Учитељски факултет у Сомбору.