ПОЗИЦИЈЕ УЧИТЕЉА У КОМБИНОВАНИМ ОДЈЕЉЕЊИМА
DOI:
https://doi.org/10.7251/НСК1311334MKljučne reči:
комбиновано одјељење, учитељи, организацијаApstrakt
Комбинована одјељења стварају потешкоће у васпитнообразовном процесу, све је мање ученика који похађају наставу у овим одјељењима а све више проблема који утичу на организацију и реализацију наставног рада. По доласку у комбиновано одјељење, учитељ преузима велику одговорност јер планирање и припремање васпитно-образовног рада спада у најважније компетенције, и од његове организације и креативности зависи успјех ученика. Овај рад се бави истраживањем позицијe учитеља у комбинованим одјељењима, како и на који начин организују рад, да ли се стручно усавршавају, у каквим условима раде и да ли су задовољни.
Reference
Банђур, В. и Поткоњак, Н. (2006). Истраживачки рад у школи. Београд: Школска књига.
Bognar, L. (1979). Osuvremenjavanje rada u školama s kombinovanim odjeljenjima.Osijek:Život i škola, str. 7-8.
Вилотијевић, М. (1999). Дидактика 3. Београд: Учитељски факултет
Илић, М., Николић, Р. и Јовановић, Б. (2008). Школска педагогија. Бања Лука: Филозофски факултет
Продановић, Т. и Ничковић Р. (1988). Дидактика. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства
Рајлић, И. (2009). Иновирање наставе у комбинованом одјељењу. Бања Лука: Графид.
Симеуновић, В. и Спасојевић, П. (2005). Савремене дидактичке теме. Бијељина: Педагошки факултет.
Симеуновић, В. и Спасојевић, П. (2011). Комбинована одјељења - педагошки изазов савременог система образовања (Како сачувати сеоске „патуљасте“
школе?),Бијељина:Нова школа.
Стевановић, М. (1998). Дидактика. Тузла: Р&С.
Шпијуновић, К. (2003). Рационализација рада у комбинованом одјељењу. Ужице: Учитељски факултет.
Шпијуновић, К. (1998). Организација рада у комбинованом одјељењу. Београд: Културно-просветна заједница Ужице.