УПОРЕДНА АНАЛИЗА НАСТАВЕ ИНФОРМАТИКЕ ПРЕМА ЈАПАНСКОМ НАСТАВНОМ ПРОГРАМУ И НАСТАВНОМ ПРОГРАМУ У РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ
DOI:
https://doi.org/10.7251/НСК1311245СKljučne reči:
интернет, информатика, наставни програмApstrakt
Убрзани развој рачунарства и информатике долази као последица експоненцијалног развоја хардвера и софтвера, те раста опште доступности приступа Интернету. Развојем рачунарства и информатике убрзано се мијења друштвена структура и друштвене функције. Без обзира на степен развоја технолошке инфраструктуре и доступност исте, појединац неће бити у прилици да искористи тај потенцијал ако није у стању да користи информатичке уређаје, а то захтијева извјестан ниво информатичког образовања. Предвиђања стручњака говоре да ће потреба за оваквим видом образовања додатно расти и захватити све шире сегменте друштва. Свјесни важности образовања из ове области, многе земље су припремиле стандарде према којима настоје да дефинишу наставне планове и програме из области рачунарства и информатике. С обзиром да живимо у информацијско-комуникацијском друштву, у којем главну улогу данас имају информације, системи мобилних комуникација и Интернет, логично је да је основа наставних планова и програма у већини земаља базирана на информацијама, коришћењу Интернета и апликативног софтвера. Овај рад је посвећен компаративном истраживању компатибилности наставних програма у гимназијама из информатике у Републици Српској и Јапану. Циљ нам је био да прикажемо могућности трансфера знања из једног васпитно – образовног система у други.
Reference
Jikkyo Shuppan.Co.Ltd (Ed.). (2008a). Informatika A (str. 31-79). Tokyo: Japanska agencija za međunarodnu saradnju (JICA).
Jikkyo Shuppan.Co.Ltd (Ed.). (2008b). Priručnik za vježbe (str. 24). Tokyo: Japanska agencija za međunarodnu saradnju (JICA).
Jikkyo Shuppan.Co.Ltd (Ed.). (2008c). Informatika B. Tokyo: Japanska agencija za međunarodnu saradnju (JICA).
Matsubara, S. (2006). New stage of the Subject: „Information“ (Istraživački izveštaj). Japan: ShigaUniversity.
Mandić, D. (2002). Informatika za prvi razred srednjih škola (str. 168-184). Srpsko Sarajevo: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Michiyoushi, Y (2006). The method of grading students (Istraživački izveštaj). Japan: Kobe Kouhoku grammar school.
Stevanović, O. (2008a). Analiza pilot-programa iz informatike u gimnazijama Republike Srpske napravljenog po uzoru na japanske škole. Master rad, Beograd: Matematički fakultet.
Stevanović, O. (2008b). Analiza uslova za izvođenje nastavnog procesa u japanskim gimnazijama. Neobjavljeni rad.
Modernizacija nastave računarstva i informatike u gimnazijama. (avgust, 2009). Banja Luka, Republički pedagoški zavod Republike Srpske. Postavljeno 01.11.2012. sa Web sajta: http://www.rpz-rs.org/.
Reforma gimnazija u Republici Srpskoj. (novembar, 2009). Banja Luka, Vlada Republike Srpske. Postavljeno 01.11.2012. sa veb sajta: http://www.herdata.org/public/Strategija_razvoja_obrazovanja_Republike_Srpske_2010-2014/.