КОМПЕТЕНЦИЈE НАСТАВНИКА ЗА РАД СА ДАРОВИТИМ УЧЕНИЦИМА

Autori

  • Сања Милић Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини
  • Владо Симеуновић Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини

Ključne reči:

компетенције наставника, даровити ученици

Apstrakt

Осигурање квалитетног образовања које би учинковито одговорило на нове потребе и интересе даровитих ученика обухвата и питање компетенција наставника за рад са њима. У раду смо приказали какво је стање у нашем образовном систему по питању компетенција наставног кадра у погледу сензибилитета за посебне васпитно-образовне потребе даровитих ученика и успјешности у стварању најпогоднијих услова за њихово задовољење. С тим у вези, испитали смо наставнике који већ раде у пракси колико су упућени у организацију рада са даровитим ученицима и анализирали наставне планове наставничких факултета у нашој републици. Констатовали смо да наставници у нашим школама нису похађали ниједан облик стручног усавршавања који се односи на ову тематику, као и то да ниједан наставни план наставничких факултета не садржи издвојену јединицу курса која се односи на рад са даровитим ученицима. На основу утврђеног стања покушали смо да израдимо програм који може да послужи за развој и стицање компетенција наставника за рад са даровитим ученицима.

Reference

Аврамовић, З., Вујаћић, М. (2009). Однос наставника према даровитим ученицима, 9 – 10. Нови Сад: Савез педагошких друштава Војводине. 878 – 889.

Paser, V. (1992). Organizacija rada sa darovitim učenicima u osnovnoj školi. (Magistarski rad). Zrenjanin: Tehnički fakultet.

Renzulli, J. S. (1994). Schools for talent development: A practical plan for total school improvement. Mansfield Center: CT, Creative Learning Press.

Suzić, N. (2002). Emocije i ciljevi učenika i studenata (1. izdanje – dvоjezično). Banja Luka: TT-Centar.

Suzić, N. (2005). Interaktivna komunikacija u univerzitetskoj nastavi. U: Branković,D. i saradnici: Inovacije u univerzitetskoj nastavi (115–137). Banja Luka: Filozofski fakultet.

Taylor, J., Roehrig, A. D., *Soden Hensler, B., Connor, C. M., & Schatschneider, C. (2010). Teacher quality moderates the genetic effects on early reading. Science, 328, 512 – 514.

##submission.downloads##

Objavljeno

2013-12-31

Broj časopisa

Sekcija

Articles

Najčitanije od istog autora