ПРОБЛЕМСКИ ЗАДАЦИ У ФУНКЦИЈИ ИНТЕГРАЦИЈЕ НАСТАВЕ МАТЕМАТИКЕ У КОМБИНОВАНИМ ОДЈЕЉЕЊИМА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1413010MKljučne reči:
проблемски задаци, интеграција наставе математике, комбинована одјељења, интегрисани разреди, предметна интеграцијаApstrakt
Савремена настава математике базичног циклуса образовања, као један од темељних циљева поставља стицање практичних математичких знања, неопходних за разумијевање и успјешно коришћење свакодневних информација, и, у складу с тим, активан стваралачки приступ проблемима из реалног живота. Имајући у виду све већи број комбинованих oдјељења у Републици Српској у којима су интегрисана два, три, четири или пет разреда, те захтјеве савремене школе у погледу стицања цјеловитих знања, неопходно је, осим унутарподручне и међуподручне међупредметне интеграције на нивоу разреда, програмске садржаје математике, када год је могуће, интегрисати на нивоу одјељења. Тиме се успоставља математичка комуникација међу ученицима свих разреда која доприноси усвајању, савладавању и примјени нових математичких концепата, блиских узрасном нивоу, у рјешавању истих животних проблема. У том смислу, значајан фактор предметне интеграције у настави комбинованих одјељења представљају проблемски задаци који тематиком и садржајем одражавају актуелна друштвена догађања, а квантитативним подацима и језичком формулацијом се прилагођавају програмским циљевима, задацима и очекиваним исходима учења интегрисаних разреда. Оваквим приступом настави математике у комбинованим одјељењима се остварује истовремена активна комуникација математичким језиком свих учесника у наставном процесу, а блиским, интересантним и мотивишућим проблемским ситуацијама омогућава ученицима, развоју прилагођено, искуствено аутентично учење.
Reference
Бањац, М. (2013). Планирање и програмирање рада у одјељењима интегрисаних разреда, Нова школа, бр. 11, Бијељина: Педагошки факултет, 74 – 91.
Дејић, М. (2000). Методика наставе математике (разредна настава), Јагодина: Учитељски факултет у Јагодини.
Марковац, Ј. (2001). Методика почетне наставе математике, Загреб: Школска књига.
Милинковић, Д. (2013). Интердисциплинарни проблемски приступ обради математичких садржаја у млађим разредима основне школе, Нова школа, бр. 11, Бијељина: Педагошки факултет, 130 – 143.
Радојевић, П., Радојевић, В. (1984). Методика наставе математике за IV годину педагошке академије, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. http://www.szenteskep.hu/matek/programok/tortek/tortek.htm