МОДЕЛОВАЊЕ РАДА СА ДАРОВИТИМ УЧЕНИЦИМА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1413008MKljučne reči:
даровитост, модели рада са даровитимApstrakt
С обзиром на то да се у школском систему јавља јасна потреба за образовањем даровитих ученика према посебним програмима, као и за давањем практичних упутстава која би могла да пруже помоћ заинтересованом наставном особљу да развију програм у својим школама, у раду су се настојале утврдити врсте и структуре подстицаја који се обликују за даровиту дјецу у школској средини, те се на основу утврђеног стања предложити дидактичко-методички модели који се могу успјешно имплементирати у васпитно-образовни систем Републике Српске.
Питања у раду директно се односе на систематску идентификацију даровите дјеце, тимски приступ раду са даровитим ученицима, израду посебних програма за рад са даровитим, моделовање наставе са даровитим ученицима, афирмацију даровитости и даровитих ученика у свим сегментима друштва.
Reference
Kraft T. & Semke E. (2008). Kako otkriti i potaknuti darovitost. Mozaik knjiga
Maksić, S. (2006). Podsticanje kreativnosti u školi. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja.
Reis, S. M., Burns, D. E. & Renzulli, J. S. (1992): Curriculum compacting: The complete guide to modifying the regular curriculum for high ability students, Mansfield Center, CT, Creative Learning Press.
Renzulli J. (1977). The enrichment triad model: A guide for developing defensible programs for the gifted and talented, Mansfield Center, CT, Creative Learing Press.
Renzulli J. S., Reis S. M, (1985): The schoolwide enrichment model, Creative Learning Press, Inc., Mansfield Center.
Renzulli, J. S. (1992). A general theory for the development of creative productivity through the pursuit of ideal acts of learning, Minnesota Gifted Child Quarterly, 36 (4).
Renzulli, J. S. (1994). Schools for talent development: A practical plan for total school improvement, Mansfield Center, CT, Creative Learning Press.
Renzulli, J. S., Reis, S. M., & Smith, L. H. (1981): The revolving door identification model, Mansfield Center, CT, Creative Learning Press.
Renzulli, J. S., Smith, L. H. & Reis, S. M. (1982): Curriculum compacting: An essential strategy for working with gifted students. The Elementary School Journal, 82, 185-194.
Suzić, N. (2005). Interaktivna komunikacija u univerzitetskoj nastavi. U knjizi: D. Branković i saradnici: Inovacije u univerzitetskoj nastavi. Banja Luka: Filozofski fakultet, 115–137
Ђорђевић, Б. и други (2007). Одрасли о даровитој деци и младима. Београд: Учитељски факултет.
Симеуновић, В. и Спасојевић, П. (2009). Савремене дидактичке теме. Бијељина: Педагошки факултет.