PLACE AND ROLE OF METHODS IN THE CONCEPT OF EDUCATION OF TEACHERS ACCORDING TO EUROPEAN STANDARDS

Authors

  • Branka Brčkalo Универзитет у Источном Сарајеву Филозофски факултет Пале

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1413014M

Keywords:

Methods in teaching Serbian language, teachers, curriculum

Abstract

The complex field of teacher education has a lot of contradictions, tensions and paradoxes. In a time of rapid changes, teacher education requires continuous improvement,training and reform. In the last ten years there were several important research studies on quality of teacher education in the member states of the European Union. The Organization for Economic Cooperation and Development issued the 2005th year report titled "Teachers are important" which contains the evidence that the quality of teachers is one of the most important factors that influence the success of students. Green Paper on Teacher Education in Europe, points to the necessity of " high-quality education and training of teachers for the implementation of the reform of education sector, the reform of the curriculum, and effective use of new technologies in the learning process." This paper deals with the questions of how much the study of elementary school teaching nowadays in Republic of Srpska and region trains teachers for fulfilling ali the requirements that are ahead of them according to European standards, what the plans and programs are and how much of the Serbian language teaching methodology and methodical practice they contain. This paper uses the method of theoretical analysis and descriptive methods.

References

Наставни план, Универзитет у Сарајеву, Педагошки факултет у Сарајеву, Студиј разредне наставе, на сајту: http://www.pf.web.ba/index.php/2013-07-15-7-43-41/pravila-uputstva, очитано: 10. 11. 2013.

Наставни план, Универзитет у Источном Сарајеву, Педагошки факултет, Студијски програм за разредну наставу, Бијељина, 2009.

Наставни план, Универзитет у Источном Сарајеву, Филозофски факултет, Студијски програм за разредну наставу, Пале, 2009.

Наставни план, Универзитет у Бањалуци, Филозофски факултет, Учитељски студиј, на сајту: http://ff.unibl.org/ очитано: 10. 11. 2013.

Наставни план, Независни универзитет у Бањалуци, Педагошки факултет, Студиј разредне наставе, на сајту: http://www.nubl.org/newsite/ очитано: 10. 11.2013. 12

Наставни план, Универзитет у Зеници, Филозофски факултет, Студиј разредне наставе, на сајту: http://www.pf.unze.ba/nova/pocetna.php, очитано: 10. 11.2013.

Наставни план, Универзитет у Травнику, Едукацијски факултет, Студиј разредне наставе, на сајту: http://www.eft.ba/

Наставни план, Универзитет у Тузли, Филозофски факултет, Студиј разредне наставе, на сајту: http://www.ff.untz.ba/ очитано: 10. 11. 2013.

Наставни план, Свеучилиште у Мостару, Факултет природословно математичких и одгојних знаности, Студиј разредне наставе, на сајту: http://sve-mo.ba/ очитано: 12. 11. 2013.

Наставни план, Универзитет у Београду, Учитељски факултет, Студиј за образовање учитеља, на сајту: http://www.uf.bg.ac.rs/очитано: 12. 11. 2013.

Наставни план, Универзитет у Нишу, Учитељски факултет у Врању Студијски програм: учитељ, на сајту: http://www.ucfak.ni.ac.rs/ очитано: 12. 11. 2013.

Наставни план, Универзитет у Новом Саду, Педагошки факултет у Сомбору, Студијски програм: учитељ, на сајту: http://www.pef.uns.ac.rs/ очитано: 12. 11. 2013.

Наставни план, Универзитет у Крагујевцу, Учитељски факултет у Ужицу, Студијски програм за образовање учитеља, на сајту: http://www.ucfu.kg.ac.rs/ очитано: 12. 11. 2013.

Наставни план, Универзитет у Приштини, Учитељски факултет у Призрену, Лепосавић, Студије за образовање учитеља, на сајту: http://www.uf-pz.net/ очитано: 12. 11. 2013.

Наставни план, Свеучилиште у Ријеци, Учитељски факултет, Интегрирани преддипломски и дипломски студиј, на сајту: http://www.ufri.uniri.hr/hr/ очитано: 12. 11. 2013.

Наставни план, Свеучилиште у Пули, Одјел за одгојне и образовне дјелатности, Интегрирани преддипломски и дипломски студиј, на сајту: http://www.srednja.hr/ePredstavljanje-fakulteta/Javni/Sveuciliste-Juraja-Dobrile-uPuli/Odjel-za-obrazovanje-ucitelja, очитано: 12. 11. 2013.

Наставни план, Свеучилиште у Осијеку, Учитељски факултет, Интегрирани преддипломски и дипломски студиј, на сајту: http://www.ufos.unios.hr/modules/news/ очитано: 12. 11. 2013.

Zelena knjiga о obrazovanju nastavnika u Evropi, Evropska komisija,http://www.see-educoop.net/education_in/pdf/green_book-oth-srb-t02.pdf, очитано: 11. 11. 2013.

Стратегија развоја образовања Републике Српске за период 2010 – 2014, Влада Републике Српске, Бањалука, 2009, http://www.vladars.net/ очитано: 11.11.13.

Брчкало, Б. (2008). Студиј разредне наставе – искуства, стање, перспективе, у: Studij razredne nastave u funkciji devetogodišnje osnovne škole. Zbornik radova.Ur. Arnaut, M., Zenica: Pedagoški fakultet, 133 – 143.

Buchberger, F. et al. (2000). Green Paper on teacher Education in Europe. TNTEE Dryden; Vos, J (2001). Revolucija u učenju. Zagreb: Educa.

Николић, M. (1999). Методика наставе српског језика u књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Радуловић, Л. (2007). Истраживање и развијање образовања наставника за рефлексивну праксу - критички приказ једног истраживања као грађења образовног програма у: Педагогија бр. 4. Београд, 597 – 610.

Рајовић, В., Радуловић, В.(2009). Менторство у светлу рефлексивне праксе: перспектива инсајдера. Унапређење образовања учитеља u наставника (od селекције do праксе). Универзитет у Крагујевцу. Педагошки факултет у Јагодини, 11 – 15 .

Downloads

Published

2014-06-30

How to Cite

Brčkalo, B. (2014). PLACE AND ROLE OF METHODS IN THE CONCEPT OF EDUCATION OF TEACHERS ACCORDING TO EUROPEAN STANDARDS. Nova škola, 9(1), 146–159. https://doi.org/10.7251/NSK1413014M