ПРОБЛЕМСКА МЕТОДА У ПРЕДШКОЛСКОЈ МАТЕМАТИЦИ

Autori

  • Dragica Milinkovic
  • Milenko Pikula

Ključne reči:

садржаји логичко-математичких активности, формирање математичких појмова, метода проблемских ситуација, проблемски задаци, логичкоматематичко мишљење

Apstrakt

Програмске садржаје предшколске математике, као и математике на свим нивоима образовања, карактерише апстрактност, која условљава њихово усвајање мисаоним поступцима, односно формирањем појмова. За разлику од чињеница које су емпиријског поријекла, а које се усвајају у осталим областима васпитнообразовног рада у дјечјем вртићу, усвајање математичких појмова представља континуиран процес рјешавања различитих нумеричких и текстуалних задатака. Математички задаци, према томе, представљају средство којим прешколци усвајају садржаје логичко-математичких активности.

За развијање математичких појмова изузетно је значајна метода проблемских ситуација, која, за разлику од других метода васпитно-образовног рада, ангажује свеукупне интелектуалне потенцијале дјетета. С обзиром на њену широку прихваћеност у предшколској педагогији, проблемска метода налази своју примјену кроз рјешавање проблемских задатака прилагођених нивоу менталног развоја и специфичностима предшколског узраста.

Да би се остварила њихова васпитно-образовна сврха, проблемски задаци, с једне стране, морају бити у складу са математиком као науком, те са психологијом у погледу развоја логичко-математичког мишљења, а с друге, морају удовољити одређеним методичким захтјевима, прије свега постепеном прелажењу са практичноопажајног, конкретног начина представљања, ка апстрактно-симболичком.

Reference

Банђур, В., Поткоњак, Н., Методологија педагогије, Савез педагошких друштава, Београд, стр. 138 – 149, 1999.

Мандић, Д., Дидактичко-информатичке иновације у образовању, Медиаграф, Београд, стр. 33 – 37, 2003.

Марјановић, М., Методика математике, Други део, Учитељски факултет, Београд, стр. 56 – 62, 1996.

Петровић, Н., Математички проблеми у причама, Д.О.О ЕДУКА, Нови Сад, стр. 15 – 29, 2001.

Пинтер, Ј., Математичко моделовање у почетној настави математике, Универзитет у Новом Саду, Учитељски факултет, Сомбор, стр. 53 – 69, 1997.

Vygotski, L. S., Denken und Sprechen, Olten, Frankfurt a. M., стр. 357-436, 1969.

Eigler, G., Judith, H. u. A, Grundkurs Lehren und Lernen, Weinheim/ Basel, стр. 78-89, 1973.

Каменов, Е., Збирка задатака из математике за предшколску децу, Драгон, Нови Сад, стр. 3-6, 2009.

Марјановић, М., Методика математике, Други део, Учитељски факултет, Београд, стр. 56-62, 1996.

Петровић, Н., Модели диференциране наставе математике и успјех ученика, у: Ђурић, Ђ.:

Особине ученика и модели диференциране наставе – чиниоци ефикасности основног образовања 1, Учитељски факултет, Сомбор, стр. 109-120, 1997.

Piaget, J., Psychologie der Intelligenz, 3. Neuaufl, Olten, Frankfurt a. M. стр. 95-141, 1992.

Република Српска, Министарство просвјете и културе, Програм предшколског васпитања и образовања, Завод за уџбенике и наставна средства, Источно Сарајево, стр. 71-74, 2007.

Riley, М.S. и др., Development of children's problem solving ability in aritmetic, Academic Press, New York, стр. 153-196, 1983.

Riley, M.S., Greeno, J.G., Developmental analisys of understanding language about quantities and of solving problems, Academic Press, New York, стр. 49-101, 1988.

Rubinštajn, S. L., O mišljenju i putevima njegovog istraživanja, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, str. 64-73, 1981.

Talysina, N. F., Teoretičeskie problemi programirovanogo obučenia, IZD-vo MGU, Moskva, стр. 39-64, 1969.

##submission.downloads##

Objavljeno

2011-12-31

Broj časopisa

Sekcija

Articles

Najčitanije od istog autora

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##