PEDAGOGICAL EDUCATION OF PARENTS TO IMPROVE PARTNERSHIP BETWEEN KINDERGARTENS AND FAMILIES

Authors

  • Danica Mojić ЈУ Дјечији вртић „Чика Јова Змај“ Бијељина

Keywords:

child, parents, pedagogical education of parents, preschools and parents partnership

Abstract

Preschool institutions, in addition to family education, should actively work to improve the partnership with the family, based on mutual respect, mutual awareness and common interest - the development of the child in its full potential.

The author deals with pedagogical education of parents in modern conditions of life, as the most important segment of the partnership between family and preschools. The role of teachers, professional services and management of kindergartens is crucial, especially when planning partnerships. The paper emphasizes the need for a well thought-out program of pedagogical education of parents, based on the achievements of modern science - pedagogy, psychology and neuroscience.

References

Бронфенбренер, Ј. (1997). Екологија људског развоја, природни и дизајнирани експерименти. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Вукомановић, Н. и др. (1989). Родитељи у дечјем вртићу. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Каменов, Е. и. Спасојевић, П. (2008). Предшколска педагогија: уџбеник за студенте и приручник за васпитаче. Бијељина: Педагошки факултет.

Клеменовић, Ј. (2009). Савремени предшколски програми. Нови Сад: Савез педагошких друштава Војводине, Вршац: Висока школа струковних студија за образовање васпитача „Михаило Павлов”.

Leach, P. (2003). Prvo djeca, što društvo ne čini, a trebalo bi, za današnju djecu, Zagreb: Algoritam.

Павловић-Бренеселовић, Д. и Павловски, Т. (2000). Партнерски однос у васпитању. Београд: Филозофски факултет, Институт за педагогију и андрагогију, Центар за интерактивну педагогију.

Pećnik, N. i Starc, B. (2010). Roditeljstvo u najboljem interesu djeteta i podrška roditeljima najmlađe djece. Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku.

Пешић и др. Предшколско васпитање и образовање у СР Југославији. http://www.crs.org/our-work-overseas/where-we-work/serbia#toc-link. 15.10.2012.

Продановић, Љ. (1979). У чему, кад, како...сарађивати с родитељима у предшколској установи, Прилог методици рада с родитељима. Београд: Педагошка академија за васпитаче.

Рајовић, Р. (2012). Учење је игра, НТЦ систем учења методички приручник. Бања Лука: Министарство просвјете и културе Републике Српске.

Rangelov-Jusović, R. (2007). Od saradnje ka partnerstvu, Kako izgraditi partnerske odnose između vrtića, škole i porodice – priručnik za odgajatelje i nastavnike. Sarajevo: Centar za obrazovne inicijative Step by step.

Савјет Европе. Препорука о политици подршке позитивном родитељству. <https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=1073507>. 19.01.2016.

Seitz, М. i Hallwachs, U. (1997). Montessori ili Waldorf? Knjiga za roditelje, odgajatelje i pedagoge. Zagreb: Educa.

Спасојевић, С. (2011). Породична педагогија и одговорно родитељство: уџбеник за студенте педагошких факултета и приручник за родитеље, васпитаче и наставнике. Бијељина. Педагошки факултет

Станојловић, С. и Спасојевић, П. (2005). Унапређивање компетенција у предшколском васпитању, Приручник за васпитаче, учитеље, водитеље играоница и родитеље. Бања Лука: Републички педагошки завод, Јавни фонд за дјечију заштиту Републике Српске.

Jackman, H. L., Beaver, N. H., Wyatt, S. S. (2014). Early Education Curriculum, A Child's Connection to the World, sixth edition. Stamford: Wadsworth Publishing.

Downloads

Published

2016-06-30

How to Cite

Mojić, D. (2016). PEDAGOGICAL EDUCATION OF PARENTS TO IMPROVE PARTNERSHIP BETWEEN KINDERGARTENS AND FAMILIES. Nova škola, 11(1), 185–201. Retrieved from http://novaskola.pfb.ues.rs.ba/index.php/ns/article/view/100