УТИЦАЈ ЦИЉНЕ КУЛТУРЕ НА НАСТАВУ СТРАНОГ ЈЕЗИКА

Autori

  • Татјана Думитрашковић Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини

DOI:

https://doi.org/10.7251/NS1601121D

Ključne reči:

настава страног језика, циљна култура, комуникативне и лингвистичке компетенције

Apstrakt

Увођење циљне културе тј. културе земље одређеног страног језика у наставу тог страног језика одувек је било предмет многих дебата. Наставници страног језика нашли су начин да упознају студенте са културом језика који уче и да ту културу уведу у наставу страног језика кроз различите активности које су заступљене у уџбеницима а односе се на културу земље чији се језик учи. Циљ овог рада је да испита не само ефекат увођења таквих активности, него и став студената према учењу и настави језика кроз активности које се баве циљном културом (игре, дијалози, видео клипови, поређења локалне и циљне културе). Закључак је да извођење оваквих активности помаже студентима не само да унапреде своје комуникативне и лингвистичке компетенције страног језика који уче, већ и да постану свесни различитих осетљивих питања у вези са културом.

Reference

Allen, W. (1985). Toward cultural proficiency, in: A.C. Omaggio (ed.), Proficiency, curriculum, articulation: The ties that bind, Middlebury, VT: Northeast Conference, 137– 166.

Bloom, A. (1981). The Development of an Integrated Science Curriculum Information Scheme, European Journal of Science Education, 65(5), 70.

Boyd-Franklin, N. ( 2008). Working with African Americans and trauma: Lessons for clinicians from Hurricane Katrina, in: M. McGoldrick & K. Hardy (Eds.), Re-visioning family therapy: Race, culture, and gender in clinical practice (2nd ed., pp. 344-355). New York, NY : Guilford.

Brooks, N. (1968). Teaching culture in the foreign language classroom. Foreign Language Annals,1, 204 – 217.

Byram, M. (1986). Cultural studies in foreign language teaching. Language Teaching, 19, 322–336.

Byram, M., Fleming М. (1998). Language Learning in Intercultural Perspective. Cambridge: Cambridge University Press.

Citron, J. (1995). Can Cross-Cultural Understanding Aid Second Language Acquisition? Toward a Theory of Ethno-Lingual Relativity, Hispania, 78 (1), 105–113.

Cortazzi, M. M. & L. Jin, (1999). Cultural mirrors: Materials and methods in the EFL classroom, in: Hinkel, E. (ed.), Culture in second language teaching and learning, Cambridge: Cambridge University Press, 196–219.

Cook, G. (2000). Language Play, Language Learning. Oxford: Oxford University Press

Dunnett, S. ( 1986). English Language Teaching from an Intercultural Perspective, in: J. Valdes, J. (ed.), Culture Bound, Cambridge: Cambridge University Press.

Damen, L. (1987). Culture Learning: The Fifth Dimension in the Language Classroom. Boston:Addison-Wesley.

Francis, N., Phyllis, R. M. (1998). English as an international language of prestige: Conflicting cultural perspectives and shifting ethnolinguistic loyalties.

Anthropology & Education Quarterly, 29.

Hymes, D. (1972). On communicative competence, in: J. Pride y J. Holmes (eds.), Sociolinguistics, Harmondsworth: Penguin, 269–293.

Hall, S. (1980). Encoding / Decoding, in: Hall, D. Hobson, A. Lowe, and P. Willis (eds). Culture, Media, Language: Working Papers in Cultural Studies, 1972–1979, London: Hutchinson, 128–138.

Littlemore, J. (2009). Applying Cognitive Linguistics to Second Language Learning and Teaching. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Makhmutov, M. I.(1975). Problem-based education, in: General theoretical issues, Moscow: Pedagogics.

Murphy, E. (1988). The cultural dimension in foreign language teaching: Four models. Languagе, Culture and Curriculum, 1, 2, 147–163.

McKay, S. L. (2003). Teaching English as an International Language: Rethinking goals and approaches. Oxford: Oxford University Press.

Kramsch, C. (1993). Context and Culture in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.

Krasner, I. (1999). The role of culture in language teaching, Dialog on Language Instruction, 13(1-2), 79–88.

Perlovski, I. L. (2007). Evolution of Languages, consciousness, and cultures. IEE Computational Intelligence Magazine, 2 (3), 25-39.

Sapir E. (1985). Culture, Language and Personality: Selected Essays by Edward Sapir. Berkeley: University of California Press.

Steele, R. (1989). Teaching language and culture: Old problems and new approaches, in: J.E. Alatis (ed.), Georgetown University roundtable on languages and linguistics, Washington: Georgetown University Press, 153–162.

Tomalin, B., Stempleski, S. (1993). Cultural Awareness. Oxford: Oxford University Press.

Van Essen, A. (2004). The rise and role of English as an international language. Some educational consequences. Humanising Language Teaching, 6, 4, 1–9.

Whorf, B. L. (1956). Language, Thought, and Reality. Cambridge: MIT Press.

##submission.downloads##

Objavljeno

2016-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles