ДРАМА У НАСТАВИ СТРАНОГ ЈЕЗИКА

Autori

  • Татјана Думитрашковић Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини

DOI:

https://doi.org/10.7251/НСК1311287Д

Ključne reči:

драма, страни језик, драмске активности, језичке вештине

Apstrakt

Овај рад нуди теоретски увиду вредност драме за учење страног језика. Драма доноси културно и језичко богатство пружајући увид у циљну културу и чинећи да се језички контексти лакше памте, тако што их смешта у реални социјални и физички контекст. Постоји много разлога зашто би требало да користимо драмски текст и драмске активности на часовима страног језика. Драма по самој својој природи укључује ученике у друштвене контексте који од њих захтјевају да мисле, говоре, манипулишу конкретним материјалом и деле гледишта како би могли да успјешно доносе одлуке.Укључивање у драмске активности може да помогне побољшању комуникације, мотивације, вјештине говора на страном језику, тимског рада, сарадње и изградње повјерења међу ученицима и наставницима. Такве активности су увјек забавне и представљју снажан мотивациони фактор за учење страног језика пружајући могућности за његове различите употребе.

Reference

Бахтин 1986: M. M.Bakhtin, Speech Genre and Other Late Essays, University of Texas Press.

О’ Нил 1998: C. O’Neill, Words Into Worlds, Learning a Second Language through Process Drama, AblexPublishing corp. Stamford, USA.

Гарднер 1993: H. Gardner, Multiple intelligences: The theory in practice, New York: BasicBooks.

Хабард 1986: P. Hubbard,“Adapting Existing Materials for CALL.” Ohio TESOL Newsletter, Winter 1986.

Холден 1981: S. Holden, (1981): Drama in Language Teaching, Essex: Longman.

Мели и Даф 1982: A. Maley, A. Duff,Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers, Cambridge University Press.

Мекеслин 1996: N. McCaslin, Creative Drama in the Classroom and Beyond, London: Longman Publishers.

Риф1992: Ј. Reiff, What Research Says to the Teacher: Learning Styles, Washington, DC: National Education Association.

Силвер и Перини 2001: H.Silver& M.Perini, Teaching What Matters Most: Standards and Strategies for Raising Student Achievement, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development.

Вајт 1988: R.V.White, The ELT Curriculum: Design, Innovation and Management, Oxford: Blackwell

Виготски 1978: L.Vygotsky, Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes, Cambridge, MA: Harvard University Press

Веселс 1987: C. Wessels, Drama(Resource Books for Teachers), Oxford University Press.

Вон Ји 1990: Sam Wan Yee,Drama in Teaching English as a Second Language- a Communicative Approach, The English Teacher.

##submission.downloads##

Objavljeno

2013-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles