ПРИМЈЕНА ЗАЈЕДНИЧКОГ ОКВИРА ЗА ПРОЦЈЕНУ (CAF - CОММОNASSESMENTFRAMEWORK) НА ОБРАЗОВНЕ ИНСТИТУЦИЈЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/НСК1311158БKljučne reči:
CAF модел, образовање, образовне институцијеApstrakt
Полазећи од тога да је људско знање најважнији ресурс развоја друштва и да је у функцији развоја потенцијала људи који ће бити водећа снага друштвених промјена у земљи, постаје очигледан значај подизања квалитета образовања и нивоа квалитета рада у образовним институцијама. Промјене у образовању данас се доводе у директнију везу са промјенама у друштвенополитичким, економским и другим процесима развоја и промјенама односа у друштву. Промјене су усмјерене како на развој образовне дјелатности тако и на сагледавање повезаности развоја друштва и образовања, те положаја учесника у образовном процесуи друштву. У овом раду представиће се CommonAssessmentFramework – CAF модел, као један од алата за управљање квалитетом у организацијама јавног сектора, као и његова имплементација на институције у домену образовања, с обзиром на то да се оне данас суочавају са сталним изазовима за побољшањем своје ефективности и ефикасности.
Reference
CAF 2006 http://www.eipa.eu/files/File/CAF/Brochure2006/English_2006.pdf (31. 10. 2012)
CAF and Education 2010, http://www.cafzentrum.at/webfm_send/820 http://www.cqm.rs/2007/pdf/34/05.pdf ( 31. 10. 2012)
Dahlberg, G., Moss, P. &Pence, A. ( 2005,1999).Beyond quality in early childhoodeducatuon and care: Postmodern perspectuves. Philadelphia, PA: Falmer Press, Taylor & Francis Inc.
Лазић, М. (2007).Систем квалитета у високом образовању http://www.cqm.rs/2007/pdf/34/05.pdf (31. 10. 2012)
Трбовић, А, Ђукановић Д, Кнежевић Б. (2010).Јавна управа и европске интеграцијеСрбије. Београд: Факултет за економију, финансије и администрације, Универзитет Сингидунум.
Филиповић, Ј. (2009).Oснове квалитета. Београд: Факултет организационих наука.