ИНТЕРДИСЦИПЛИНАРНИ ПРОБЛЕМСКИ ПРИСТУП ОБРАДИ МАТЕМАТИЧКИХ САДРЖАЈА У МЛАЂИМ РАЗРЕДИМА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ

Autori

  • Драгица Милинковић Универзитет У Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини

DOI:

https://doi.org/10.7251/НСК1311124M

Ključne reči:

интердисциплинарни проблемски приступ, савремена разредна настава, модел интегративне обраде, цјеловит систем знања, животно учење

Apstrakt

У трагању за савременијим и ефикаснијим моделима наставе у млађим разредима основне школе, теоретичари и практичари у посљедње вријеме посебан значај дају интегративном приступу програмским садржајима с обзиром на интердисциплинарни аспект у проблемима из свакодневног живота који се на том узрасту разматрају.Такав приступ почетној настави математике, и уопште разредној настави, у складу је са савременим тенденцијама које теже остваривању свеобухватног, многостраног и цјеловитог приступа учењу и у први план стављају повезивање и истовремено реализовање математичких садржаја са блиским, сродним дијеловима садржаја осталих наставних предмета, уз прецизно диференцирање посебних задатака који се конкретним математичким садржајем желе остварити. Овим моделом савремене разредне наставе потенцира се проблемски приступ, који упућује да се у реализацији почетне наставе математике више оријентишемо на животне ситуације ученика, да их обликујемо у проблемске задатке, који ће се рјешавати из различитих перспектива и на различите начине.Ефекти интердисциплинарног приступа леже у изградњи цјеловитог система знања, у промјени улоге учесника у васпитно-образовном процесу у коме ученици, умјесто учења апстрактних, недовољно разумљивих програмских садржаја, задржавају креативну позицију у процесу стицања знања, који се најчешће одвија кроз причу, игру и истраживачке активности.На тај начин се дјеци омогућава смислено, развоју прилагођено, искуствено, аутентично и животно учење, које отвара могућности за обједињавање ученичких знања, вјештина и навика у јединствену интердисциплинарну цјелину која је у процесу сталне трансформације.У овом раду, уз теоријски приступ, дајемо један од могућих модела интегративне обраде математичких садржаја у другом разреду основне школе.

Reference

Buljubašić-Kuzmanović, V., Studentska prosudba učinkovitost i integrativnog učenja, Odgoj neznanosti Vol. 9, br. 2, стр. 143-160, 2007.

Zech, F.,Grundkurs Mathematikdidaktik-Theoretische und praktische Anleitungen für das Lehren und Lernen von Mathematik, Beltz Verlag - Weinheim und Basel, стр. 213-263, 1999.

Kostović-Vranješ, V., Šolić, S., Nastavni sadržaji Prirode i društva – polazište za interdisciplinarno poučavanje u razrednoj nastavi, Životi škola, br. 25, стр. 207-216, 2011.

Milinković, D. et al., Effects of application of geometric methods in modeling problem tasks, The VI International Balkan Congress for Education and Science: the modern society and education-Book of proceedings, стр. 1007-1014, 2011.

Милинковић, Д., Интегративан приступ настави математике у Републици Српској, Међународна конференција повезивање наставних предмета и модели интегрисане наставе у основној школи, Педагошки факултет у Сомбору, Универзитет у Новом Саду, 2012.

Terhart, E., Metode poučavanja i učenja, Educa, Zagreb, стр. 106- 124, 2001.

##submission.downloads##

Objavljeno

2013-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles