ЛИКОВНИ ИЗРАЗ У СЛУЖБИ ДЈЕЧИЈЕГ РАЗВОЈА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1413012TKljučne reči:
ликовни израз, дјечији развој, педагошки приступApstrakt
Овај рад обухвата преглед значаја ликовног израза и стваралаштва у развоју дјетета предшколске и млађе школске доби. Ликовни израз представља важан облик комуникације дјетета са самим собом и свијетом који га окружује. Фазе кроз које дијете пролази у ликовном смислу осликавају развој или заостајање његових особина личности у цјелини. У дјечијем стваралаштву пратимо његов емоционални развој, интелектуални, тјелесни, развој опажања, социјални развој, естетски и развој креативности. Постоје правилности и грешке у педагошком приступу приликом развијања, усмјеравања и процјењивања дјечијег ликовног изражавања. Циљ овог рада је да се озбиљније позабави начинима који најбоље култивишу дјечије стваралаштво а самим тим и цјеловити развој личности дјетета. У овом прегледу су обухваћена сазнања, искуства и дјеловања еминентних педагога у свијету и код нас који су се
бавили проблематиком ликовног стваралаштва у оквирима дјечијег развоја.
Reference
Беламарић, Д. (1987). Дијете и облик. Загреб: Школска књига.
Беламарић, Д. (1969). Развој ликовних сензибилности ученика. Загреб: Завод за унапређивање основног образовања СР Хрватске, Школска књига.
Каменов, Е. (2006). Васпитно-образовни рад у дечијем вртићу – Општа методика. Нови Сад: Драгон.
Каменов, Е. (1997). Интелектуално васпитање кроз игру. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Карлаварис, Б. (1979). Ликовно васпитање. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Карлаварис, Б., Кастори, М., Ациган, С. (1979). Ликовна интерпретација неких појмова деце од 3 – 7 година. Нови Сад: П. У. „Радосно детињство“.
Lowenfeld, V. & Brittain, W. L. (1975). Creative and mental growth. New York: Macmillan Publishing Co., Inc.
Панић, В. (2005). Психологија и уметност. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Tanay, E. R. (1989). Likovna kultura u nižim razredima osnovne škole. Zagreb: Školska knjiga.
Филиповић, С. (2011). Методика ликовног васпитања и образовања. Београд: Универзитет уметности, Klett.