ПЕДАГОШКИ ИЗАЗОВИ ОДНОСА ПОРОДИЦЕ И ШКОЛЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1801126MKljučne reči:
дете, родитељ, учитељ, партнерство, комуникацијаApstrakt
Успешност укупних односа породице и школе, у значајној мери, зависи од квалитета комуницирања учитеља и родитеља, што не представља само саопштавање информација, одлука, питања и захтева, већ, далеко више од тога, повољан утицај на укупан развој личности, учење и понашање деце. Овај рад посвећен је проблемима напуштања свеприсутног традиционализма у односима свих актера школског рада, стварања повољније школске климе, највише у смеру повољнијег положаја ученика. Међутим, у оквиру такве школске парадигме учитељи би, уместо опробаних школских модела сарадње, заједно са родитељима, могли користити савремене стратегије рада, значајно веће и директније укључивање родитеља у све етапе школског процеса, попут партнерства. Истовремено, ученици би користили „простор слободе стварања” уместо стерилне „слушалачке наставе”. Разуме се, неизбежна је модернизација школе у целини, боље познавање употребе средстава заснованих на новим технолошким могућностима, мада је најважнија одговорна улога ученика у деловању на сопствени развој. Примењена је дескриптивна метода са анализом већег броја теоријских извора.
Reference
Andevski, M. (2008). Umetnost komuniciranja. Novi Sad: CEKOM-books
Gajić, O. (2007). Prilozi metodici vaspitno-obrazovnog rada. Novi Sad: Filozofski fakultet, Odsek za pedagogiju
Graham-Clay, S. (2005) Communicating with Parents: Strategies for Teachers, The School Community Journal, vol..15 , 117–130
Ивановић, Б. (2003). Aнгажовање родитеља у школи. Зборник радова 3. Бања Лука: РПЗ Републике Српске, 108–109.
Kosić, A. (2009). Roditelji i nastavnici-partneri u unapređivanju odgojno obrazovnog procesa. Život i škola, br 22 (2/ 2009), god.55, 227–234.
Kolak, A. (2006). Suradnja roditelja i škole. Pedagoška istraživanja 3 (2), 123–140 Matijević, М. Multimedijsko obrazovanje na daljinu i internet Filozofski fakultet Pedagogijske znanosti, Zagreb, Преузето 18. 4. 2017. године са https://bib.irb.hr/datoteka/13985.Bozice~1.doc
Mandarić, А., Koludrović, М. i Reić Ercegovac I. (2014). Uloga službenih web stranica odgojno-obrazovnih ustanova u razvijanju partnerskih odnosa s roditeljima. Преузето 22. 4. 2017. године са https://www. Researchgate. net/publication/269102150_Uloga_sluzbenih_web_stranica_odgojnoobrazovnih _ustanova_u_razvijanju_partnerskih_odnosa_s_roditeljima
Михаиловић, Б. и Вдовић, Љ. (2015). Одељенски старешина. Београд: Едука.
Мојовић, В. (2013). Значај и примена Интернета у образовању у Основној школи.Чачак: Факултет техничких наука. Преузето 17. 4. 2017. године са http://www.ftn.kg.ac.rs/download/SIR/SIR%20Vladan%20Mojovic.pdf
Нинковић, Н. (2003) Партнерство школе и породице. У зборнику радова 3. Бања Лука: РПЗ Републике Српске. 49–54.
Обрадовић, Р. и Лукић, И. (2007). Одељенски старешина. Београд: Креативни центар.
Ратковић, М. (2001). Интеракције ученик-наставник-родитељ. Директор школе бр. 1. Београд: Центар за менаџменте у образовању Београд, 36–46
Радосављевић, Б. (2016). Корак напред у сарадњи школе и родитеља. Београд: Педагошко друштво Србије.
Самарџић, М. и Травар, М. (2016). Компетенције васпитача за сарадњу са родитељима. Нова школа бр.11 (1), 156–168.
Симеуновић, В. и Спасојевић, П. (2005). Савремене дидактичке теме. Бијељина: Педагошки факултет.
Станојловић, С. (2006). Дијете у породици и школи. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.