УЧЕНИЧКЕ ПРОЦЈЕНЕ СТИЛОВА РАДА НАСТАВНИКА У НАСТАВНОМ ПРОЦЕСУ ДАНАС
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1801076PKljučne reči:
стил рада наставника, пол и узраст ученика, настава данасApstrakt
Савремена истраживања у области образовања показују да наставни стил умногоме одређује квалитет и ниво школског постигнућа ученика. Стилови рада наставника се сматрају веома значајним за успјешно учење у наставном процесу данас. Значајно подручје испитивања представља утврђивање да ли и у ком смислу социјално – статусна обиљежја као пол и узраст ученика су повезани са стиловима рада наставника. Циљ овог рада био је да испитамо како ученици процјењују заступљеност стилова рада наставника у зависности од пола и узраста ученика. Наша главна хипотеза гласила је да постоје одређене разлике у заступљености стилова рада наставника у зависности од пола и узраста ученика. Узорак истраживања чинили су ученици седмих, осмих и деветих разреда са подручја Сарајевско-романијске регије. На основу добијених резултата истраживања заступљеност демократског стила рада наставника у зависности од пола ученика није регистрована, док је регистрована заступљеност демократског стила у зависности од узраста ученика. Када је у питању ученичка процјена присуства аутократског и анархичног стила рада наставника, регистрована је заступљеност оба стила у зависности од пола ученика, док заступљеност у зависности од узраста није регистрована код аутократског и код анархичног стила рада наставника. Ученици мушког пола су процијенили да њихови наставници у свом раду више користе аутократски и анархични стил рада.
Reference
Милошевић, A. (2009). Стилови рада савременог наставника. Ужице: Регионални центар за професионални развој запослених у образовању.
Костовић, С. (2000). Могући индикатори васпитног стила наставника. Pedagogija, 3-4, 471–475.
Kuzmanović, B., Blagojević, M., Vujičić, M. (2016). Stilovi učenja studenata različitih profesija. Univerzitet u Kragujevcu: Fakultet tehničkih naukа.
Павловић, З. (2010). Мотивационе оријентације и школско учење. Универзитет у Источном Сарајеву: Филозофски факултет.
Perućica, R. (2012). Stilovi rada nastavnika i odnos učenika prema nastavi. Neobjavljeni magistarski rad. Pale: Filozofski fakultet Pale.
Радовановић, И. (1997). Стил понашања физичког васпитања. Београд: Учитељски факултет.
Stilin, E. (2005). Stil rada i kompetencije odgajatelja u učeničkim domovima. Rijeka.
Adamić, S., Šejtanić, S. (2016). Stilovi rada nastavnika. Mostar: Univerzitet „Đžemala Bijedića”.