UVAŽAVANJE AFEKTIVNOG ASPEKTA U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA
Ključne reči:
afektivni aspekti učenja engleskog jezika, humanističke tehnike, motivacija, disciplinaApstrakt
Afektivna strana učenja stranog jezika nepravedno je bila zapostavljena u nastavi engleskog jezika u osnovnim školama. Obraćanje pažnje na afektivni aspekt može dovesti do efikasnijeg učenja jezika. Kada je afektivna strana u pitanju, moramo se baviti time kako riješiti probleme koji su nastali kao posljedica negativnih emocija i time kako stvoriti i koristiti pozitive i olakšavajuće emocije. Kada su prisutni negativni emocionalni uticaji poput anksioznosti, straha, pritiska, ljutnje ili depresije, optimalni potencijal za učenje je značajno narušen. Podsticanje različitih pozitivnih emocionalnih faktora kao što su samopouzdanje, saosjećanje i motivacija mogu u velikoj mjeri olakšati i unaprijediti proces učenja stranog jezika. Primjenom humanističkih tehnika u nastavi engleskog jezika rješavaju se mnogi problemi u učionici, prije svega pitanja motivacije i discipline.
Reference
Arnold, J., editor, (1999.), Affect in Language Learning, Cambridge University Press
Moskowitz, G., (1978.), Caring and Sharing in the Foreign Language Class, A sourcebook on humanistic techniques, Heinle and Heinle Publishers
Brown, H. D., (1987.), Principles of Language Learning and Teaching, Prentice Hall
Larsen-Freeman, D., (2000.), Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press
Goleman, D., (1997.), Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ, , Bantam; Reprint edition
Krashen, S., (1987.), Principles and Practice in Second Language Acquisition, Prentice Hall International, Hertfordshire