ПРОБЛЕМИ ИНИЦИЈАЛНОГ ОБРАЗОВАЊА НАСТАВНИКА ГЕОГРАФИЈЕ

Autori

  • Милка Грмуша Универзитет у Источном Сарајеву Филозофски факултет Пале
  • Бранислав Драшковић Универзитет у Источном Сарајеву Филозофски факултет Пале

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1413015G

Ključne reči:

иницијално образовање, географијa, план, програм, реформске промјене

Apstrakt

У раду се анализирају проблеми везани за иницијално (додипломско) образовање наставника географије у Републици Српској и Босни и Херцеговини, који су се јавили као посљедица реформских промјена у високом образовању. Такође, анализирају се планови и програми студијских програма наставног смјера географије у Босни и Херцеговини. Будући наставници географије треба да, поред стручних географских знања, стекну и педагошко-психолошка и дидактичко-методичка знања у складу са европским стандардима како би били оспособљени за квалитетан рад у процесу наставе. У току иницијалног образовања наставника географије посебну пажњу треба посветити дидактичко-методичкој пракси. Из наставних планова видљиво је да то најчешће није случај, јер је број часова из ове групе предмета недовољан.

Reference

Common European Principles for Teacher Competences and Qualifications (2005). European Commission, на сајту: http://www.see-educoop.net/education_in/pdf/01- en_principles_en.pdf, очитано 5. 9. 2013.

Драшковић, Б. (2013). Примјена бесплатних ГИС апликација у настави географије. Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства. Педагошки факултет Бијељина, 195 – 209.

Грмуша, М. (2011). Методика наставе географије у систему наука: проблеми и перспективе, Трећи конгрес српских географа. Зборник радова. Бањалука: Географско друштво Републике Српске, 893 – 900.

Internacional Charter on Geographical Education (1992). Internacional Geographical Union, Commission Geographical Education, Washington, на сајту http://igu-cge.tamu.edu/charters_1.htm, очитано 4. 7. 2013.

Kolenc-Kolnik K. (2008). Learning for sustainable development and role of geography education. Cjeloživotno učenje za održivi razvoj (Lifelong learning for sustainable development) sv. 2. Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 101 – 106.

Lucerne Declaration on Geographical Education for Sustainable Development (2007). IGU, Lucerne, на сајту: http://igu-cge.tamu.edu/LucerneDeclaration.pdf, очитано 4. 7. 2013.

Recommendation of the European parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning, на сајту: http://www.oapee.es/documentum/, очитано 5. 9. 2013.

Tatković, N. i Muradbegović, A. (2008). Tehnologijski aspekti i dimenzije cjeloživotnog učenja i obrazovanja za održivi razvoj. Cjeloživotno učenje za održivi razvoj (Lifelong learning for sustainable development) sv.2. Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 315 – 320.

Uzelac, V. (2008). Teorijsko-praktični okvir cjeloživotnog učenja za održivi razvoj.

Cjeloživotno učenje za održivi razvoj (Lifelong learning for sustainable development) sv.1. Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1 – 25.

Verbitskaya L.A., Nosova N.B., Rodina L.L. (2002). Sustainable development in higher education in Russia. The case of St Petersburg State University. International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 3 No. 3, pp. 279 – 287.

Извори података:

Одсјек за географију ПМФ-а у Сарајеву, Наставни план (званични подаци), доступно на веб сајту: http://www.pmf.unsa.ba/geografija/dokumenti/ очитано 10. 9. 2013.

Факултет природнословно-математичких и одгојних знаности у Мостару, земљопис, Наставни план (званични подаци), доступно на веб сајту: http://www.fpmoz.ba/new/ очитано 10. 9. 2013.

Одсјек за географију ПМФ-а у Тузли, Наставни план (званични подаци), доступно на веб сајту http://www.pmf.untz.ba/I_studijski_ciklus/GEO/ очитано 10. 9. 2013. Одсјек за географију ПМФ-а у Бањалуци, Наставни план (званични подаци), доступно на веб сајту: http://pmf.unibl.org/geografija/nastavni/nastavni.htm; очитано 10. 9. 2013.

##submission.downloads##

Objavljeno

2014-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles