SYSTEM TALENT DEVELOPMENT TROUGH A CLEAR DEFINITION OF OUTCOMES IN THE CLASSROOM

Аутори

  • Sanja Milić Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини
  • Vlado Simeunović Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини
  • Suzana Lalović Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини

Кључне речи:

students' achievement, learning outcomes, curriculum, talent

Сажетак

Students' achievements or educational results are clearly stated competencies, i.e. expected knowledge, skills and abilities, and values and attitudes that students must acquire and be able to demonstrate after successfully completed teaching units, themes, curriculum, education level or educational cycles. The paper deals with comparing outcomes from the old curriculum and the curriculum from 2014. in the Republic of Srpska, which are focused on the development and support of gifted students in a class. Within all five grades, according to subjects, a detailed analysis of outcomes has been conducted providing answers to the following questions: Which curriculum is more efficient for the development of talent? Which topic provides outcomes of higher level? What are the overall possibilities of achieving outcomes of the above? Are the methodological guidelines the basis for an adequate approach to gifted students? The main criteria used in the selection of defined outcomes that contribute to the development of talent are in line with the Revised Blum's taxonomy of knowledge and cognitive processes.

Референце

Anderson, L.W. & Krathwohl, D.R. (Eds.) (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. New York: Longman

Ђорђевић, Б. и Максић, С. (2005). Подстицање талената и креативности младих – изазов савременом свету. Београд: Институт за педагошка истраживања.

Максимовић, А. (2013). Однос између циљева васпитања и образовања и евалуације исхода. Иновације у настави, 4 - 13, 93 – 99.

Милић, С., Колунџић Д. и Симеуновић, В., (2014): Моделовање рада са даровитим ученицима. Нова школа. IX(1), 85 – 98.

Gorana Đorić, 2011, „Ishodi učenja“, u: Kultura kvaliteta: neki aspekti obezbeđenja kvaliteta u visokom obrazovanju ( приредила В. Лопичић). Универзитет у Нишу, стр. 71 – 95. ISBN 978-86-7181-078-4

Закон о основном васпитању и образовању („Службени гласник Републике Српске“, број: 01-1214/08)

Закон о школовању и стипендирању младих талената („Службени гласник Републике Српске“, број: 01- 974 /10),

Правилник о вођењу ученичког досијеа („Службени гласник Републике Српске“, број: 132/10) ,

Правилник о оцјењивању ученика у основној школи („Службени гласник Републике Српске“, број: 44/12),

Правилник о утврђивању критеријума за избор надарених и талентованих ученика и

Правилник о избору и проглашењу ученика генерације у основној школи („Службени гласник Републике Српске“, број: 45/12).

Universal Declaration of Human Rights. General Assembly of the United Natios, 1948. http://www.un.org/Overview/rights.html, očitano 29.9.2013.

Delors, J. (1998). Učenje – blago u nama: Izvješće Unesco-u Međunarodnoga povjerenstva za razvoj obrazovanja za 21. stoljeće. Zagreb: Eduka.

Декларација из Саламанке, 7 – 10. јуна 1994.

European Comimission White parer – a new impetus for European yount. Brussels, 2001.

Конвенција о правима дјетета. Генерална скупштина УН, 20. новембар 1989.

Свјетска декларација о васпитању и образовању за све. Тајланд 5 – 9 . марта, 1990.

UNESKO (1997). Međunarodna standardna klasifikacija obrazovanja. Beograd: Ministarstvo prosvete SR Srbije.

Симеуновић, В. и Спасојевић, П. (2009). Савремене дидактичке теме. Бијељина: Педагошки факултет.

The Program for International Student Assessment (PISA).

##submission.downloads##

Објављено

2023-03-05

Bрој часописа

Секција

Articles

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

<< < 1 2