ROLE OF SONGS IN THE TEACHING OF MUSIC CULTURE

Authors

  • Jelena Milićević Trakilović МШ „Стеван Стојановић Мокрањац“, Бијељина
  • Desanka Trakilović Педагошки факултет у Бијељини
  • Gordana Spasojević Stojanović Педагошки факултет у Бијељини

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1701169P

Keywords:

song, musical culture, classroom teaching

Abstract

The paper discusses with the singing of songs intended for children younger school age. Special attention is focused on a methodical approach in working with students in lower grades of elementary school. It was concluded that vocal reproduction has an extremely important role in the music and the comprehensive development of children of early school age. Singing develops aesthetic views and music taste. The educational objective of learning song includes the development of rhythm and hearing, expanding the scope of voice, intonation fixing, mastering the basics of vocal techniques. Students are trained to perceive and evaluate the true quality of the beautiful, unison, harmonious authentic in music. Special attention is paid to the implementation of the songs that are part of the traditional folk art. The paper gives examples which are suitable for use in classroom teaching and points to the need for grater representation of vocal reproduction in working with children of junior school age.

References

Бајић, И. (1904), Теорија правилног нотног певања, Нови Сад: Парна штампарија Ђорђа Ивковића.

Vasiljević, Z. (1999), Teorija ritma, Beograd: Univerzitet umetnosti.

Vasiljević, Z. ( 2000), Metodika muzičke pismenosti, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Васиљевић А. М. (1952), Југословенски музички фолклор, Београд: Просвета. Glascoe, F. P. (1996), Suradnja sa roditeljima, Zagreb: Naklada Slap. Ђурић, О. (2001), Водић кроз историју музике, Београд: Војна штампарија.

Ђурковић-Пантелић, M. (1998), Методика музичког васпитања деце предшколског узраста, Шабац: Виша школа за образовање васпитача, Арт студио.

Ђоревић, Ј. (1996) Стратегија подстицања даровитости, Вршац: Виша школа за образовање васпитача.

Kučukalić, Z.(1980), Muzika i škola, Sarajevo: „Svjetlost“- Zavod za udžbenike.

Павловић, Б. (2013), Васпитне вредности традиционалних народних песама и игара у настави музичке културе, Настава и васпитање 4, Београд: Педагошко друштво Србије.

Павловић, Б., Милићевић Тракиловић, Ј. (2013), Неговање и значај трдиционалних народних игара са певањем у настави музичке културе, Узданица, Часопис за језик, књижевност и педагошке науке, X /1, Јагодина: Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу.

Павловић, Б., Тракиловић, Д. (2014), Народна музичка традиција северног Косова у функцији наставе музичке културе у основној школи, Узданица, Часопис за језик, књижевност и педагошке науке, XI /1, Јагодина: Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу.

Стојановић, Г. (1996), Настава музичке културе од 1. до 4. разреда, Приручник за учитеље и студенте учитељског факултета, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Тракиловић, Д. (1998), Музичка култура са методиком у разредној настави, Бијељина: Учитељски факултет.

Цицовић Сарајлић, Д., Павловић, Б.,( 2014), Текстови савремених српских пјесника у основношколској настави музичке културе, Књижевност за децу у науци и настави, Зборник радова са научног скупа, Јагодина: Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу.

Downloads

Published

2017-06-30

How to Cite

Milićević Trakilović, J., Trakilović, D., & Spasojević Stojanović, G. (2017). ROLE OF SONGS IN THE TEACHING OF MUSIC CULTURE. Nova škola, 12(1), 181–188. https://doi.org/10.7251/NSK1701169P

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.