СТАВОВИ УЧЕНИКА ПРЕМА ИЗЛЕТУ КАO OБЛИКУ ФИЗИЧКИХ АКТИВНОСТИ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1914031MKljučne reči:
излет, физичке активности, ученици, ставовиApstrakt
Савремени живот и школа урбаног детета, с једне стране развијају широк дијапазон интелектуалних способности, али са друге стране ускраћују услове васпитања које развијају вештине и диспозиције које корене вуку из генетике човековог развоја, а у складу су са природом. Позитивни ефекти боравка у природи огледају се кроз здравствено-хигијенски, психосоцијални, спортско-рекреативни и васпитно-образовни значај. Циљ овог истраживања је био да се утврде ставови ученика о излету као облику физичких активности. У истраживању је учествовало 312 ученика трећег и четвртог разреда из три основне школе са територије Београда. Примењена је метода неекспирменталног истраживања, где је као техника коришћена посебно сачињена анкета. На основу резултата који су добијени овим истраживањем 40,7% испитаних ученика у току свог школовања није био на излету, док истовремено 85,5% ученика би волело да више времена проводи на излетима. Позитивне емоције ка излетима има 96,2% ученика пре свега због дружења и боравка у природи, што представља и практичну вредност овог рада. Добијени резултати упућују на потребу за системским, организованим боравком ученика на излетима као облику физичких активности.
Reference
Бонџић 2012: Ј. Бонџић, Логоровање као облик ваннаставне активности ученика трећег и четвртог разреда основне школе (мастер рад), Београд: Учитељски факултет.
Бранковић и др. 2018: Д. Бранковић, Д. Мартиновић, В. Милетић, Ж. Рајковић, Ставови ученика млађег школског узраста о начину коришћења слободног времена и боравку у природи, Иновације у настави, XXXИ, 2018/2, 22–28.
Leman 2008: I. Leman, Motivacija sa testom i vežbama, Munič/Nemačka: Laguna. Лескошек 1971: Ј. Лескошек, Теорија физичке културе, Београд: Партизан.
Мартиновић и др. 2013: Д. Мартиновић, Д. Бранковић, В. Пелемиш, Ставови родитеља према активности у природи. Црногорска спортска академија „Спорт Монт”, 37, 38, 39, 308–315.
Мартиновић и др. 2012: Д, Мартиновић, Д. Бранковић, В. Пелемиш, В. Живановић, Ставови наставника и ученика о различитим аспектима рекреативне наставе, Методичка пракса, Београд: Школска књига и Учитељски факултет Врање, бр. 4/2012, Вол.13, 591–602.
Милетић 2011: В. Милетић, ИЗЛАЗ, Иза отворених врата, Београд: Сиа. Pedagoška enciklopedija 1989: Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Рот 2003: Н. Рот, Основи социјалне психологије, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Todorić 1998: G. Todorić, Odnos učenika srednjih škola prema rekreativnim aktivnostima, Fizička kultura, 52 (2-4), 132–142.
Tјudor-Lok аt al. 2011: C. Tudor-Locke, C. L. Craig, M. W. Beets, S. Belton, G. M. Cardon, S. Duncan et al., How many steps/day are enough?: for children and adolescents, Internacional jurnal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 8 (1), 78.
Живановић 2018: В. Живановић, Мотивација у физичком васпитању и спорту. Методичка теорија и пракса часопис за наставу и учење, XVIII, 2018/2, 237–250.
Џиновић и др. 2018: Д. Џиновић, Д. Мартиновић, Ф. Којић, Савремена технологије у физичком васпитању као фактор побољшања моторичких способности деце, Иновације у настави, XXXI, 2018/3, 88–95.