DIFFERENCES IN MOTOR SKILLS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN URBAN AND SUBURBAN ENVIRONMENT

Аутори

  • Dragan D. Martinović Универзитет у Београду Учитељски факултет
  • Dragan S. Branković Универзитет у Београду Учитељски факултет
  • Vladimir R. Živanović Универзитет у Београду Учитељски факултет
  • Vladan M. Pelemiš Универзитет у Београду Учитељски факултет

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.7251/NSK1914021M

Кључне речи:

primary school, pupils, motor skills, physical education

Сажетак

This paper presents the results of studies of motor skills of elementary school students of the city and surrounding municipalities on the territory of Belgrade with the aim to investigate possible differences. The study included 85 patients, divided into two subsamples, of which 40 pupilsfrom “Branko Ćopić” primary school from Belgrade, the municipality Rakovica and 45 pupils from “Aca Milosavljević” primary school from Rušanj, the municipalityČukarica. Testing was conducted in december 2016 and all participants attended the seventh grade, and they were of the age 14+ 6 months.8 motor tests from “EUROFIT” battery of tests were used in the paper. There is a statistically significant difference between respondents of the municipality of Rakovica and Čukarica in arithmetic means of applied motor variables in favor of those from Čukarica in all variables at the level of significance (p<0.01), except in the variable sit-ups for 30 seconds, which is not a statistically significant difference. We can conclude that students from the municipality of Čukarica showed better motor skills.

Референце

Бадрић, Пертачић 2007: М. Бадрић, Т. Пертачић, Разлике у антроpометријским обележијма и моторичким способностима ученика урбаних и руралних средина, У зборнику радова (Бала, Г.) Антроpолошки статус и физичка активност деце, омладине и одраслих (107–113), Универзитет у Новом Саду.

Гаџић, Вучковић 2009: А. Гаџић, И. Вучковић, Mоторичке способности ученица основне школе урбане и руралне средине, Бања Лука: Факултет физичког васпитања и спорта.

Курелић и др. 1975: Н. Курелић, К. Момировић, М. Стојановић, Ј. Штурм, Ђ. Радојевић и Н. Вискић-Шталец, Структура и развој морфолошких и моторичких димензија омладине, Институт за научна истраживања, Београд: Факултет за физичко васпитање,

Mandić at al. 2010: D. Mandić, D. Martinović, M. Stamatović (Informational technology in measuring motor characteristics elementary school pupils, 9th WSEAS Int. Conf: on Аrtificial intelligence, knowledge engineering and data bases (AIKED ‘10), University of Cambridge, pp. 226 – 230.

Мартиновић, Вишњић 2005: Д. Мартиновић, Д. Вишњић, Методика физичког васпитања, Београд: БИГЗ Publishing.

Мартиновић и др. 2012: Д, Мартиновић, Д. Бранковић, В. Пелемиш, В. Живановић, Ставови наставника и ученика о различитим аспектима рекреативне наставе, Методичка пракса, , Београд: Школска књига и Учитељски факултет Врање, бр. 4/2012, Vol.13, 591–602.

Oздиренц и др. 2005: М. Oздиренц, А. Озкан, Ф. Акин, Н. Гелечек, Физичко вежбање ученика руралне средине упоређено са урбаном средином у Турској, Pediatr Int. Feb;47(1): 26–31.

##submission.downloads##

Објављено

2023-01-28

Bрој часописа

Секција

Articles

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##