УЛОГА РОДИТЕЉА И ЊИХОВ ОДНОС ПРЕМА ДЈЕТЕТУ У ПЕРИОДУ НАУЧНО – ТЕХНОЛОШКИХ И ДРУШТВЕНИХ ПРОМЈЕНА

Autori

  • Ранка Перућица Универзитет у Источном Сарајеву Медицински факултет у Фочи
  • Горица Вуксановић Универзитет у Источном Сарајеву Медицински факултет у Фочи
  • Оливера Калајџић Универзитет у Источном Сарајеву Медицински факултет у Фочи
  • Ивана Зечевић Универзитет у Источном Сарајеву Медицински факултет у Фочи

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1701198P

Ključne reči:

друштвене промјене, родитељска укљученост, родитељска заинтересованост, циљне оријентације у учењу

Apstrakt

Друштвено – економске промјене које прате убрзан научно – технолошки развој утичу на систем образовања и васпитања. Развојем модерног друштва мијењају се многе улоге па самим тим и улоге родитеља, као и њихов однос према дјетету. Родитељи и њихов однос према дјеци веома су значајан па чак и незамјењив чинилац дјететовог успјешног развоја и васпитања. Сходно томе, циљ овог рада је био да испитамо колико родитељи често пружају помоћ при учењу својој дјеци и колика је њихова заинтересованост за организацију учења. Помоћу анализе варијансе испитали смо да ли постоји статистички значајна разлика у заступљености циљних оријентација у учењу код ученика у зависности од учесталости пружања помоћи у учењу као и заинтересованости родитеља за организацију учења њихове дјеце. Добијени резултати говоре да постоји статистички значајна разлика између наведених варијабли. Ученици чији се родитељи редовно интересују за учење, показују заступљенију овладавајућу циљну оријентацију, за разлику од ученика чији родитељи се никад не интересују за учење. Такође, ученици којима у учењу помоћ пружају оба родитеља подједнако имају заступљенију овладавајућу циљну оријентацију за разлику од ученика којима не помаже ни један од родитеља.

Reference

Ames, C. (1992). Clasrooms: Goals, structures and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84, 261-271.

Ames, C., Archer, J. (1988). Achievement Goals in the Classroom: Studentsʾ Learning Strategies and Motivation Process. Journal of Educational Psychology, 80 (3),260-267.

Будимир – Нинковић, Г. (2008). Васпитни проблеми у савременој породици. Норма, 13 (1-2),37-46.

Богуновић, Б., Половина Н. (2007). Образовно – материјални контекст породице и однос ученика према образовању. Зборник института за педагошка истраживања, 39, 1, 99-114.

Dweck, C.S. (1986). Motivational Processes Affecting Learning. American Psychologist, 41(10), 1040-1048.

Dweck, C.S., Leggett, E.L. (1988). A Social – Cognitive Approach to Motivation and Personality. Psychological Review, 95 (2), 256-273.

Павловић, З. (2010). Мотивационе оријентације и школско учење. Филозофски факултет: Источно Сарајево.

Рупчић, И., Колић – Веховац, С. (2004). Циљна оријентација, самохендикепирање и самоефикасност средњошколаца. Психологијске теме, 1, 105 – 117.

Сремић, И., Ријавец, М. (2010). Повезаност перцепције мајчиног и очевог родитељског понашања и школског успјеха код ученика основне школе. Одгојне знаности, 12, 2, 347 – 360.

Stevenson, D.L., Baker, D.P. (1987). The family school relation and the childʾschool performance, Child Development. Vol.58.No.5. 1348- 1357.

##submission.downloads##

Objavljeno

2017-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles

Najčitanije od istog autora