СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ УЧИТЕЉА У ПОДРУЧЈУ НЕУРОЕДУКАЦИЈЕ ЗА ПОТРЕБЕ ПОЧЕТНЕ НАСТАВЕ МАТЕМАТИКЕ

Autori

  • Мирко Бањац Универзитет у Бањој Луци Философски факултет

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1701062K

Ključne reči:

стручно усавршавање, неуроедукација, Неуропедагогија, садржаји стручног усавршавања

Apstrakt

За потребе овог рада стручно усавршавање дефинишемо као оспособљавање учитеља који су у процесу васпитања и образовања и које је изричито усмјерено на побољшање наставне праксе у подручју неуроедукације за потребе Почетне наставе математике. У раду се неуроедукација дефинише као педагошка дисциплина у саставу неуропедагогије у којој су синергијски интегрисане Школска педагогија, Школска хигијена, Психотерапијска педагогија, Школска и Развојна психологија и менталне науке (нпр: Неурологија, Биологија, Ментална хигијена, Анатомија, а које су стављене у функцију образовања с циљем стварања услова за дјелотворније учење засновано на откривању најбољих начина подучавања дјеце у подручју Почетне наставе математике. У процесу стручног усавршавања учитеља циљ је да учитељи прихвате и схвате да у неуроедукацији није примаран резултат и оцјена, него је примарна креативност и стваралаштво засновано на учењу размишљања, закључивања, процјењивања, моделовања процеса, повезивања идеја и знања у концепте, тј. генерисање знања и потврђивање његове дјелотворности кроз праксу, што ће бити предуслови примјене знања с циљем критичког приступа рјешењима задатака и проблема у Почетној настави математике. Неуропедагогију аутор дефинише као дисциплину у саставу Педагодије као науке која проучава и истражује опште васпитне и образовне процесе који су у функцији унапређења менталних функција дјетета, а главни предмет проучавања Неуропедагогије су опште законитости неуроедукације. У раду су дефинисана правила којих се требају придржавати учитељи у васпитно-образовном раду како би унаприједили менталне способности ученика за учење садржаја Почетне наставе математике.

Истраживачки дио рада се односи на истраживање садржаја стручног усавршавања учитеља у 25 основних школа са подручја Републике Српске ( Босна и Херцеговина).

Циљ истраживања је утврдити садржаје стручног усавршавања учитеља из узорка.

Основни закључци:

  1. Садржаји стручног усавршавања учитеља нису адекватни потребама актуелне наставе на млађем основношколском узрасту;
  2. Садржајима стручног усавршавања учитеља нису обухваћени актуелни проблеми и потребе у подручју Почетне наставе математике;
  3. Промјеном садржаја стручног усавршавања учитеља може се промјенити приступ реализацији садржаја у Почетној настави математике;

У раду су наведени и садржаји стручног усавршавања учитеља који могу промијенити приступ реализацији садржаја Почетне наставе математике.

Reference

Арнолд, Маргaрет (2009). Учење и настава - принципи и елементи неуродидактике. Вајинхајм: Белц. (превод)

Berezina T.N. (2009). Razvitie kognitivnykh sposobnostei kak problema prakticheskoi psikhologii // Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo gumanitarnogo universiteta im. M.A. Sholokhova. Pedagogika i psikhologiya. № 4. S. 6-19.

Dennison, P. (2007.): Brain Gym. Priručnik za obitelj i edukatore. Ostvarenje. Buševec (str. 40 – 98)

Ђорђевић, Јован (1975). Општа педагогија – интелектуално васпитање. Београд: Издавачко-информативни центар студената.

Фасхутдинова Ю.Ф. Мотивация и развитие когнитивных способностей у школьников. // NB: Педагогика и просвещение.-2013.-1.-C. 140-154. URL: http://www.e-notabene.ru/pp/article_5113.html

Kyracon, Ch. (1995). Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa.

Костић, Владимир (2013). Неурологија. Београд: Медицински факултет. Катедра за неурологију.

Марентич – Пожарник, Б.(1987). Нова пота в изображавању учитељев. Љубљана: Државна заложба Словеније.

Rodžers, K. (1985). Kako postati ličnost. Zagreb: Znamen.

Spitzer, Manfred (2004). Von Geistesblitzen und Hirngespinsten neue Miniaturen aus der Nervenheilkunde. Stuttgart: Schattauer.

Stokes, Gordon (2001). Bez stresa učenje može biti lakše. Zagreb: Ostvarenje: Сергеева Т. А. Развитие мышления младших школьников с задержкой психического развития средствами математики. // электронный ресурс http://festival.1september.ru/articles/594867/

##submission.downloads##

Objavljeno

2017-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles