СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА – ПРЕДУСЛОВ УНАПРЕЂЕЊА ВАСПИТНООБРАЗОВНОГ ПРОЦЕСА И ПРОФЕСИОНАЛНОГ НАПРЕДОВАЊА

Autori

  • Milenko Kundacina
  • Jelena Stamatovic

Ključne reči:

стручно усавршавање, програми усавршавања, професионално напредовање

Apstrakt

Стручним усавршавањем наставник унапређује себе, развија знање, вештине и способности, развија персоналне карактеристике, а самим тим и свој рад. Обезбеђивање напредовања у професионалној каријери, као и низ других погодности (функције, звања, материјална стимулација, итд) за наставнике који завршавају одговарајуће програме усавршавања отвара широк простор за нова интересовања, подстиче њихов потенцијал, усмерава на самовредновање и даље професионално усавршавање. У раду се износе резултати емпиријског истраживања мишљења запослених у образовању о могућностима дисеминације и примене знања стечених кроз програме стручног усавршавања и њиховом професионалном напредовању и развоју. Истраживање је обављено на узорку од 802 испитаника у пет округа Републике Србије (Златиборски, Колубарски, Мачвански, Моравички и Рашки). Степен и начини примене знања стечених кроз програме усавршавања, као и мотивација за усавршавање и напредовање резултати су до којих се дошло истраживањем.

Reference

Бјекић, Драгана (1999): Професионални развој наставника. Ужице: Учитељски факултет.

Влаховић, Бошко (2002): „Припремање и усавршавање наставника код нас“, Педагогија, вол. 57, 3.

Кундачина, Миленко (2008): „Акредитовани програми као облик стручног усавршавања наставника“. У: Образовање и усавршавање наставника – облици и модели. Ужице: Учитељски факултет, стр. 93–106.

Кундачина, Миленко (2007): „Теоријско-методолошки приступи у проучавању и истраживању стручног усавршавања наставника“. У: Образовање и усавршавање наставника – историјски аспект. Ужице: Учитељски факултет, стр. 281–292.

Кундачина, Миленко и Стаматовић, Јелена (2010): „Потребе наставника за дидактичко-методичким образовањем у акредитованим програмима стручног усавршавања“. У: Образовање и усавршавање наставника – дидактичко-методички приступ. Ужице: Учитељски факултет, стр. 105–116.

Маринковић, Снежана (2010): Професионални развој наставника и постигнућа ученика. Ужице: Учитељски факултет.

Николић, Радмила (2008): „Усавршавање наставника унутар школе“. У: Образовање и усавршавање наставника – облици и модели. Ужице: Учитељски факултет, стр. 107–120.

Пешикан, Ана, Антић, Слободанка и Маринковић, Снежана (2010): „Анализа концепције стручног усавршавања наставника у Србији: прокламовани и скривени ниво“ (I део). Настава и васпитање, вол. 59, 2, стр. 287–296.

Стаматовић, Јелена (2006): Програми и облици стручног усавршавања наставника. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду.

##submission.downloads##

Objavljeno

2011-12-31

Broj časopisa

Sekcija

Articles