ПРЕГЛЕД И АНАЛИЗА ПОТРЕБА, ИНТЕРЕСОВАЊА И ПРИЈЕДЛОГА СТУДЕНАТА У ВЕЗИ СА НАСТАВОМ ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА И КЊИЖЕВНОСТИ НА ПЕДАГОШКОМ ФАКУЛТЕТУ У БИЈЕЉИНИ

Autori

  • Оливера Петровић-Томанић Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1413009P

Ključne reči:

студенти, потребе, интересовања, приједлози, емоционална страна учења страног језика

Apstrakt

Наставници енглеског језика на већини факултета на нашим просторима, укључујући и Педагошки факултет у Бијељини, и даље у највећој мјери користе граматичко-преводни метод. Студенти су, углавном, незаинтересовани, често недисциплиновани, а чак и послије неколико година учења страног језика показују низак ниво лингвистичке и комуникативне компетентности. Кренуло се од претпоставке да технике које поред интелектуалног укључују и емоционални садржај могу допринијети повећању мотивације и ријешити проблем дисциплине. Да би учење страног језика имало ефикасније резултате, предлаже се осмишљавање наставних програма који су у складу са жељама, потребама и интересовањима студената.

Овај рад прави преглед и анализу тих потреба и интересовања, а ставови и приједлози које су изнијели студенти могу користити као смјернице за осавремењавање универзитетске наставе енглеског језика.

Reference

Arnold, J., editor, (1999). Affect in Language Learning, Cambridge University Press

Moskowitz, G. (1978). Caring and Sharing in the Foreign Language Class, A sourcebook on humanistic techniques, Heinle and Heinle Publishers

Brown, H. D. (1987). Principles of Language Learning and Teaching, Prentice Hall

Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press

Gardner, H. (1993). Multiple Intelligences: The Theory in Practice, Basic Books, New York

Goleman, D. (1997). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ, Bantam; Reprint edition

Krashen, S. (1987). Principles and Practice in Second Language Acquisition, Prentice Hall International, Hertfordshire

##submission.downloads##

Objavljeno

2014-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles