ПРЕГЛЕД И АНАЛИЗА ПОТРЕБА, ИНТЕРЕСОВАЊА И ПРИЈЕДЛОГА СТУДЕНАТА У ВЕЗИ СА НАСТАВОМ ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА И КЊИЖЕВНОСТИ НА ПЕДАГОШКОМ ФАКУЛТЕТУ У БИЈЕЉИНИ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1413009PKljučne reči:
студенти, потребе, интересовања, приједлози, емоционална страна учења страног језикаApstrakt
Наставници енглеског језика на већини факултета на нашим просторима, укључујући и Педагошки факултет у Бијељини, и даље у највећој мјери користе граматичко-преводни метод. Студенти су, углавном, незаинтересовани, често недисциплиновани, а чак и послије неколико година учења страног језика показују низак ниво лингвистичке и комуникативне компетентности. Кренуло се од претпоставке да технике које поред интелектуалног укључују и емоционални садржај могу допринијети повећању мотивације и ријешити проблем дисциплине. Да би учење страног језика имало ефикасније резултате, предлаже се осмишљавање наставних програма који су у складу са жељама, потребама и интересовањима студената.
Овај рад прави преглед и анализу тих потреба и интересовања, а ставови и приједлози које су изнијели студенти могу користити као смјернице за осавремењавање универзитетске наставе енглеског језика.
Reference
Arnold, J., editor, (1999). Affect in Language Learning, Cambridge University Press
Moskowitz, G. (1978). Caring and Sharing in the Foreign Language Class, A sourcebook on humanistic techniques, Heinle and Heinle Publishers
Brown, H. D. (1987). Principles of Language Learning and Teaching, Prentice Hall
Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press
Gardner, H. (1993). Multiple Intelligences: The Theory in Practice, Basic Books, New York
Goleman, D. (1997). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ, Bantam; Reprint edition
Krashen, S. (1987). Principles and Practice in Second Language Acquisition, Prentice Hall International, Hertfordshire