УЛОГА И КОМПЕТЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА У ИНКЛУЗИВНОМ НАСТАВНОМ ПРОЦЕСУ

Autori

  • Слађана Вилотић Републички педагошки завод Фоча

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1413007V

Ključne reči:

компетенције наставника за реализацију инклузивног васпитно-образовног процеса, инклузивна настава, дидактичко-методички приступ учитеља и наставника у инклузивном наставном процесу, ставови учитеља и наставника према инклузивном наставном процесу

Apstrakt

Након теоријског увода и разматрања улоге и компетенција наставника за планирање, програмирање, припремање и реализовање инклузивног васпитно-образовног процеса, аутор представља резултате истраживања које је проведено 2011. године на 718 испитаника. Популацију истраживања чинили су учитељи и наставници 23 основне школе, из 16 општина, из 3 регије источног дијела Републике Српске. Циљ истраживања је био да се испита дидактичко-методички приступ учитеља и наставника у инклузивном наставном процесу у основним школама, као и повезаност тих приступа са ставовима учитеља и наставника о инклузивном образовању и њиховим социо-демографским карактеристикама. Добијени резултати овог истраживања имплицирају препоруке за систематско и континуирано унапређење инклузивног васпитно-образовног процеса. Креирање услова за инклузивни васпитно-образовни процес захтијева мијењање улоге и дидактичко-методичког приступа наставника и, у складу са тим, указују на значај и улогу високог образовања у развоју општих и специфичних компетенција будућих просвјетних радника.

Reference

Банђур, В. и Кундачина, М. (2002). Методолошки практикум. Филозофски факултет Ужице.

Банђур, В. и Поткоњак, Н. (1999). Методологија педагогије. Београд: Савез педагошких друштава Југославије.

Богојевић, С. (2007). Статистика за педагоге. Филозофски факултет Бања Лука.

Кожух, Б. и Максимовић, Ј. (2009). Обрада података у педагошким истраживањима. Универзитет у Нишу, Филозофски факултет.

Кожух, Б. и Сузић, Н. (2010). Обрада података у истраживањима. Универзитет у Бањалуци: Филозофски факултет у Бањалуци. Попадић, Р. (н.д.). Инклузивна настава - појам и суштина. У зборнику радова У сусрет интеграцијама. Филозофски факултет Источно Сарајево. Преузето 15.1.2011, са сајта http://www.filozof.org/pdf%20format/psihologija/rade%20popadic.pdf

Сузић, Н., Стојаковић, П., Илић, М., Бранковић, Д., Милијевић, С., Крнета, Д. и сарадници (1999). Интерактивно учење. Бања Лука: Министарство просвјете Републике Српске и УНИЦЕФ Канцеларија у Бањaлуци.

Сузић, Н. (2005). Стандарди коректног цитирања. Настава, научни, стручни и информативни часопис бр. 4, 9-15.

Сузић, Н. (2007). Примијењена педагошка методологија. Бања Лука: ХБС. Сузић, Н. (2008). Увод у инклузију. Бања Лука: ХБС.

Сузић, Н. (2008). Инклузија у очима наставника [Електронска верзија]. Васпитање и образовање - часопис за педагошку теорију и праксу бр. 1, 1-13. Преузето 29.4.2011. са сајта http://www.suzicnenad.com/Inkluzija-u-ocimanastavnikaPDF.pdf

Сузић, Н. (2010). Правила писања научног рада АПА и други стандарди. Бања Лука: ХБС.

Хрњица, С. (1997). Дијете са развојним сметњама у основној школи: дијете са посебним потребама. Београд: Учитељски факултет.

##submission.downloads##

Objavljeno

2014-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles