КОМПАРАЦИЈА РЕЗУЛТАТА ГЛУВИХ УЧЕНИКА ПОСТИГНУТИХ НА РЕПУБЛИЧКОМ ТАКМИЧЕЊУ У БАЦАЊУ КУГЛЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1414006AKljučne reči:
спорт, глувоћа, бацање куглe, Параолимпијада, спорт посебних групаApstrakt
Физичка активност као неопходни услов живљења има не само биолошки већ и социјални значај чинећи естетско-биолошку потребу живог организма у свим фазама развоја. Физичка култура као и разни спортскорекративни (и здравствено-рекреативни) садржаји све су присутнији у животу савременог човека, различитих доби, пола и различитих занимања, као и различитих степена здравља.
Многа истраживања указују на недовољну развијеност фине моторике, моторне координације код глуве деце, као и на проблеме који се јављају у оријентацији у простору и одржавању равнотеже код ове деце. Истовремено се указује да је преваленција појаве гојазности код деце оштећеног слуха већа него код чујуће популације и то за 24,7% код дечака и 20,4% код девојчица.
У раду се дају спортске активности којима се глува деца баве у основним школама које су специјализоване за њихову обуку. Посебна пажња је посвећена резултатима у бацању кугле деце основношколског узраста постигнутим на Републичком такмичењу за глуве ученике Србије.
Reference
Arsić, R., Slavnić, S., Kovačević, J. (2010). Sports activities as a factor in socialization of deaf students. Journal of Physical Education and Sport (JPES ), Vol 12 issue 1. March 2012, pp 3 – 8.
Arsić, R., Zrnzević, N., Krulj-Drašković, J. (2011). Comparasion sport result deaf students reached at the shool shampionships. Activities in physical education and sport, Vol 1, No 2. Skopje: Federatin of the Sport Pedagogues of the Republik of Мacedonia, str. 169 – 178.
Arsić, R., Zrnzević, N. (2010). The development of physical education in schools for deaf and hearing impairend children Serbian. Fifth Interantional Scientific Congress “Sport, Stress, Adaptation”. Olympic Sport and Sport for all. Sofia: National Sports Academy, str. 229 – 233.
Bosen, K. (1985). A comparative study between the conventional and rotational tcchniques of shot put. Track and Field Quarterly Revie. Kalamazoo 85 (1), pp 7 – 11.
DePauw, K., Gavon, S. (1995). Disability and sport. Human Kinetics. Shampaing.
Машић, З., Михајловић, М., Авдагић, И. (2010). Параолимпијске игре – значајан сегмент спорта посебних група. Менаџмент у спорту, број 1. Београд: Алфа универзитет, Факултет за менаџмент у спорту.
Николић, Д. (2011). Биохемија и физиологија у активном спорту и рекреацији. Зајечар: Спортски савез града Зајечара.
Николић, Д. (2010). Лице и наличје врхунског спорта. Зајечар: Спортски савез града Зајечара.
Stewart, D. (1991). Deaf sport: The impact of sports within the Deaf communit. Washington DC: Gallaudet University Press.
Stewart, D. (2006). Deaf sport in the Community. Jurnal of Community Psychology, vol.14, issue 2, pp 196 – 205.
Шиљак, В., Фрагиадикс, Г. (2010). Менаџмент античких Олимпијских игара. Менаџмент у спорту, број 1. Београд: Факултет за менаџмент у спорту.