АПЛИКАТИВНА ПРИМЕНА ДИДАКТИЧКОГ МЕДИЈА ЕЛЕКТРОНСКЕ ТАБЛЕ У НАСТАВИ ГРАМАТИКЕ СРПСКОГ ЈЕЗИКА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1601364BKljučne reči:
дидактички медији, Електронска интерактивна табла, „Notebook” софтвер, граматичке категорије речи у српском језикуApstrakt
У раду ће бити презентован модел иновативне методичке апликације за учење једне теме из морфологије српскогa језика. Биће приказани методички поступци на основу којих је креирана апликација за учење о „Граматичким категоријама речи у српском језику”, разрађена уз помоћ „Notebook” софтвера погодног за реализацију наставе на Електронској интерактивној табли.
Циљеви истраживања јесу да се представи ефикасно учење српског језика кроз примену иновативног дидактичког медија, да се наставницима понуди модел за организовање будућег успешног учења морфолошких тема из језика, и подстицање применe нових технологија у настави, посебно Електронске интерактивне табле и „Notebook” софтвера, јер они омогућавају успешну припрему наставних садржаја и обезбеђују ефикасно учење и усвајање комуникацијских и лингвистичких компетенција ученика. Општи циљ овог истраживања јесте да се перманентно подстиче заинтересованост ученика за учење матерњег српског језика применом информационо-комуникационих технологија у настави а уважавајући савремена дидактичко-методичка начела, законитости и методе.
Reference
Baran, B. (2010). Experiences from the process of designing lessons with interactive whiteboard: ASSURE as a road map. Contemporary Educational Technology, 1(4), 367–380.
Барјамовић, М. (2013). Моделирање процеса учења у настави морфологије српскога језика. Докторска дисертација, Филозофски факултет, Универзитет у Новом Саду. Преузето 15. децембра 2015. са ‹http://www.ff.uns.ac.rs/studije/doktorske/uvid_javnosti/MiljanaBarjamovic _disertacija.pdf›
Wall, K. - Higgins, S. and Heather, S. (2005). The visual helps me understand the complicated things’: Pupil views of teaching and learning with interactive whiteboards. British Journal of Education Technology, vol. 36, n. 5, 851- 867.
Doe, C. (2010). Interactive whiteboards. Multimedia & Internet @ Schools, 17(1), 30–34.
Ђорђевић, Ј. (2004). Педагошка стварност. Теорије и схватања о настави, Београд, vol. 50, бр. 9 – 10, стр. 734–758.
Campregher, S. (2011). Effects of the Interactive Whiteboard (IWB) in the classroom. Experimental research in Primary School. In Pixel (Eds.), The Future of Education Conference Proceedings. Milano: Simonelli Editore, 1, 60–64.
Преузето 24. јануара 2016. са ‹http://conference.pixelonline.net/edu_future/common/download/Paper_pdf/ENT34- Campregher.pdf›
Maher, D. - Phelps, R. - Urane, N., & Lee, M. (2012). Primary school teachers’ use of digital resources with interactive whiteboards: The Australian context. Australasian Journal of Educational Technology, 28(1), 138–158.
Mrazović, P. (2009). Gramatika srpskog jezika za strance. Novi Sad: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića Sremski Karlovci.
Пипер, П. и Клајн, И. (2013). Нормативна граматика српског језика. Нови Сад: Матица српска.
Стратегија развоја образовања у Србији до 2020. године („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 - УС и 72/12)
Стратегија примене слободног софтвера у образовању. Удружење професора информатике Србије. Преузето 19. 2. 2016. са ‹http://www.slobodansoftverzaskole.org/ISO/Strategija-primene-slobodnogsoftvera-u-skolama-final.pdf›
Hur, J. W. - Suh, S. (2012). Making learning active with interactive whiteboards, podcasts, and digital storytelling in ELL classrooms. Computers in the Schools, 29 (4), 320-338. Преузето 10. 12. 2015. са ‹http://effectivelyteachingells.weebly.com/uploads/4/2/8/2/42827651/content server_9.pdf›