КОМПЕТЕНЦИЈЕ ВАСПИТАЧА ЗА САРАДЊУ СА РОДИТЕЉИМА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1601158SKljučne reči:
Европски компетенцијски оквир, компетенције васпитача, васпитно-образовни рад у дјечијем вртићуApstrakt
Европски парламент је у Лисабону 2000. године донио документ под називом „Кључне компетенције за цјеложивотно учење – Европски компетенцијски оквир”. Овај документ представља значајну основу за усаглашавање образовних система ЕУ, посебно у погледу стандардизације квалитета рада на стицању кључних компетенција просвјетних радника. Свих осам компетенција које прописује документ значајне су за све аспекте и сфере рада и васпитног дјеловања васпитача у дјечијем вртићу. У приступу проблему овог рада уочава се да су све поменуте компетенције значајне за сарадњу васпитача и родитеља у остваривању васпитно-образовног рада у дјечијем вртићу.
Reference
Блекбурн, С. (1989). Оксфордски филозофски речник. Нови Сад: Светови.
Delamare-Le Deist, F., Winterton, J. (2005). What is competence? Human resource development international, 8 (1), 27 – 46.
Европски парламент (2000). Лисабонска декларација. Лисабон: Европски парламент.
Goffin, S., Day, D. (1994). New Perspectives in Early Chilhood Edducation. New York: Teachers College Press.
Клајн, И., Шипка, М. (2008). Велики речник страних речи и израза. Нови Сад: Прометеј.
Lohithakshan, P. (2002). Dictionary of Education A Practical Approach. New Delhi: Kanishka Publishers Distributors.
Masterpasqua, F. (1991). A Competence Paradigm for Psychological Practice. American Psychological Association Inc. American Psychologist, 44(1), 1366–1371.
Matijević, M. (2010). Odgojno-obrazovni ishodi nastave i učenja. Škola br. 6(6), str. 5–19.
Спасојевић, П. (2010). Предшколско васпитање и образовање између традиције и реформе. Наша школа бр. 16(3-4), стр. 103–123.
Сузић, Н. (2000). Особине наставника и однос ученика према настави. Учитељски факултет Универзитета у Београду.