АНАЛИЗА СТАЊА ИНФОРМАТИЧКЕ ПИСМЕНОСТИ КОД ДЈЕЦЕ У ОСНОВНИМ ШКОЛАМА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2015085PKljučne reči:
информатичка писменост, дјеца, школаApstrakt
У овом раду анализиран је ниво информатичке писмености дјеце у основним школама. Информатичка писменост односи се на познавање хардвера и софтвера рачунара, као и употребу рачунара и рачунарских програма у свакодневном животу. С обзиром на то да живимо у савременом добу, свједоци смо значаја информатике као науке, која је заузела значајну улогу у свим сферама живота. Управо из тог разлога, дошли смо на идеју да испитамо ниво познавања информатике код ученика основних школа. Основни мјерни инструмент био је тест који се састоји од 25 питања и обухвата основне информатичке сегменте. Спроведеним истраживањем тестирани су ученици деветог разреда урбане и руралне средине, а сврха је била провјерити ниво на којем се налазе ученици основношколског узраста, када је информатичка писменост у питању.
Reference
Bjekić, M. i Stanković, N. (2006). Informatička pismenost nastavnika tehnike. Stručni rad, Čačak: Tehnički fakultet u Čačku.
Hučić, M. (2017). Povezanost školskog knjižničara i učitelja informatike u svrhu informatičkog opismenjavanja. Diplomski rad, Zagreb: Filozofski fakultet.
Ivanov, A. (2012). Informatička i informaciona pismenost učenika i nastavnika u osnovnoj školi. Istraživački izveštaj, Čačak: Fakultet tehničkih nauka.
Jakubin, M. (2020). Informatička pismenost učenika mlađe školske dobi. Diplomski rad, Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti.
Jobnetwork (2020) ProProf Quizzis доступно на https://www.proprofs. com/quiz-school/story.php?title=computer-literacy-quiz (преузето 1.2.2021.)
Nadrljanski, Đ. (2006). Informatička pismenost i informatizacija obrazovanja. Informatologia, 39(4), 262-266.
Ramadan, E. (2018). Uloga metodologije pedagoških istraživanja u cilju povećanja informatičke pismenosti djece u osnovnoj školi. Diplomski rad, Pula: Fakultet informatike.
Šemper, N. (2015). Istraživanje informatičke pismenosti djece nižih razreda osnovne škole. Diplomski rad, Zagreb: Učiteljski fakultet.
Špiranec, S. i Banek-Zorica, M. (2008). Informacijska pismenost: teorijski okvir i polazišta. Zagreb: Zavod za informacijske studije odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Tatković, N. & Močinić, S. (2012). Učitelj za društvo znanja. Pedagogijske i tehnologijske paradigme bolonjskog procesa. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti.
Teodorović, J. (2016). Samoprocjena i procjena informatičke pismenosti učitelja razredne nastave. Diplomski rad, Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti.
Tomičić, L., Cvrtila, M., i Pavetić, D. (2012). Važnost informatičke pismenosti učenika ekonomske škole. Učenje za poduzetništvo, 2(2), 87-93.
Vrkić-Dimić, J. (2014). Suvremeni oblici pismenosti. Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 63(3), 381-394.