СТВАРАЊЕ ЕКОЛОШКЕ СВИЈЕСТИ КОД ДЈЕЦЕ ПРЕДШКОЛСКОГ УЗРАСТА

Autori

  • Вања Томић Педагошки факултет у Бијељини Универзитет у Источном Сарајеву
  • Митар Новаковић Педагошки факултет у Бијељини Универзитет у Источном Сарајеву
  • Славица Јоловић
  • Славица Крунић

Ključne reči:

еколошка свијест, предшколско васпитање, циљеви еколошког освјешћивања дјеце

Apstrakt

У жељи да побољша сопствени квалитет живота човјек је себично и немарно користио природне ресурсе, што је резултирало рушењем равнотеже у природи и стварањем низа проблема који, парадоксално, сада угрожавају квалитет живота за који се толико борио. Да би се постигао одговарајући ниво еколошке свијести, знања и понашања са едукацијом је потребно почети од најранијег узраста. У процесу формирања еколошке свијести и еколошке културе најважнију улогу има систем образовања, чији је један од важнијих васпитно-образовних циљева васпитање и образовање у области екологије. Са едукацијом је потребно почети још од предшколског узраста имајући у виду развојне, психосоцијалне, моралне и когнитивне карактеристике предшколске дјеце.

Reference

Afrić, K. (2002). Ekološka svijest – Pretpostavka rješavanja ekoloških problema. Ekonomski pregled, 53 (5/6), 578–592.

Đorđević, J. (2002). Nova ekološka etika i zaštita životne sredine, Teme, vol. 26, br. 2, 235–244.

Kamenov, E. (1997). Metodika 2. deo. Filozofski fakultet Novi Sad.

Kamenov, E., Spasojević P. (2008). Predškolska pedagogija. Pedagoški fakultet u Bijeljini.

Marković, Ž. D. (2005). Socijalna ekologija. Peto prerađeno i dopunjeno izdanje. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Milotojević, V. (2005). Ekološka kultura. Fakultet zaštite na radu Niš.

Novaković, M., Vidović, S., & Petronić, S. (2011). Osnovi biologije i ekologije. Istočno Sarajevo: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Pavlović M. (2002). Resursi i ekologija. Tehnički fakultet ,,Mihajlo Pupin” Zrenjanin.

Rajović, R. (2009). IQ deteta – briga roditelja. Abeceda. Novi Sad, 4–48.

Sbragia, Alberta M. (2000): Environmental Policy. Economic Constraints and External Pres-sures; in: Helen Wallace and William Wallace (eds.): PolicyMaking in the European Union, 4th edition, Oxford, pp. 293–316.

Spasojević, P., Pribišev-Beleslin, T. i Nikolić, S. (2007). Program predškolskog vaspitanja i obrazovanja. Istočno Sarajevo: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Stojaković, P. (2010). Psihologija za nastavnike. Banja Luka: Grafid, 110–159.

Сузић, Н. (2010). Академска будућност зависи од раног старта. Нова школа 7(5). Бијељина: Педагошки факултет, 160–175.

Trifković, S., & Živanović, C. (2009). Ekološka kriza i značaj ekološkog obrazovanja u Republici Srpskoj. ICAMA Internacionalna konferencija, Banja Luka, 641–664.

Вукановић, А. (2011). Могућност кориштења природних добара за развој еколошке свијести. Нова школа 8(6). Бијељина: Педагошки факултет, 54–64.

UNESCO-UNEP “Global change”, International enviromental education programme, Paris, 1995.

Šehović, S., Marjanović, R., & Biočanin, R. (2008). Ekološko obrazovanje u funkciji zaštite i unapređenja životne sredine. Tehnika i informatika u obrazovanju, Čačak, 223–235.

Šundalić, A., Pavić, Ž. (2007). Ekološka svijest mladih: između održivog razvoja i tehnocentrizma. Socijalna ekologija, Vol 16 No. 4 (270–296). Zagreb.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-03-05

Broj časopisa

Sekcija

Articles