АНАЛИЗА СТАЊА ИНФОРМАТИЧКЕ ПИСМЕНОСТИ У ОСНОВНИМ И СРЕДЊИМ ШКОЛАМА СА ОПШТИНЕ БРАТУНАЦ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.7251/NSK2217031MКључне речи:
Информатика, ИТ писменост, основна школа, средња школа, истраживањеСажетак
Истраживање које је спроведено за потребе рада имало је за циљ приказивање анализе стања информатичке писмености у основним и средњим школама на подручју општине Братунац. Данас је од велике важности да сви људу буду информатички описмењени, јер је информатика област која је заузела значајно мјесто у свим гранама друштва, а нарочито је то важно у области образовања. Наставник у основној и средњој школи мора да посједује добро знање из информатике, како би помогао ученицима у савладавању наставног градива и рјешавању одређених задатака. Ученици уче како да правилно рукују рачунаром и да уз помоћ наставника рјешавају задатке из одређених области, на основу чега је спроведена анкета која је имала за циљ да испита колико су и да ли су ученици и наставници информатички писмени. На крају рада, приказани су резултати анкете, односно спроведеног истраживања.
Референце
Kniewald, I. (2002). Kako unaprediti nastavu informatike u osnovnoj školi. Edupoint.
Бркић, А. (2012). Ефекти наставе информатике у основној школи. Чачак: Факултет техничких наука.
Величковић, С. (2018). Информатичка писменост и оспособљеност наставника за е-учење и е-наставу у наставном процесу. Алексинац. Зејнилагић-Хајрић, М., Хавибеговић, Ж., Нуић, И., Галијашевић, С. (2011).
Информатичка писменост и употреба рачунара у настави: случај студената хемије и физике универзитета у Сарајеву. Чачак: Технологија, Информатика и Образовање за друштво учења и знања.
Илић, С. (2020). Употреба информационих технологија у настави – ставови и мишљења наставника и ученика (докторска дисертација). Нови Сад: Универзитет у Новом Саду. Природно математички факултет.
Јазбец, А (2019). Рачунална и информацијска писменост дјеце у основношколском образовању. Дипломски рад, Загреб: Учитељски факултет.
Кисељак, Г. (2019). Настава информатике у основним школама. Завршни рад, Загреб: Филозофски факултет.
Кузмановић, Р. Д. (2017). Емпиријска провера конструкта дигиталне писмености и анализа предиктора постигнућа. Докторска дисертација, Београд: Филозофски факултет.
Мандић, Д. и Ристић, М. (2016). Европски страндарди информатичких компетенција. Београд: Учитељски факултет.
Марић Ф., Трајковић С.(2016). Информатика уџбеник за други разред гимназије. Клетт, Београд.
Павловић, А. (2013). Значај и примјена рачунара у образовању ученика у основној школи (Истраживачки извјештај). Чачак: Факултет техничких наука.
Пластић М.(2020). Могућност самопроцјене информатичке писмености ученика 5. – 8. разреда основне школе. Дипломски рад. Пула.
Рамадан, Е. (2018). Улога методологије педагошких истраживања у циљу повећања информатичке писмености дјеце у основној школи. Дипломски рад, Пула: Факултет информатике.
Томичић, Л., Цвртила, М. и Паветић, Д. (2012). Важност информатичке писмености ученика економске школе. Загреб: Образовна група Зрински.
Шемпер, Н. (2015). Истраживање информатичке писмености дјеце нижих разреда основне школе. Дипломски рад, Загреб: Учитељски факултет.
Штрбац, М. (2012). Мултимедија у настави Техничког и информатичког образовања, (Истраживачки извјештај). Чачак: Факултет техничких наука.