АМБИЈЕНТАЛНА НАСТАВА ПРИРОДЕ И ДРУШТВА

Аутори

  • Милица Петрић ОШ „Јован Јовановић Змај” Обреновац
  • Гордана Глишовић ОШ „Димитрије Туцовић” Краљево

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.7251/NSK2116055P

Кључне речи:

амбијентална настава, природа и друштво, учитељ, ученици, основна школа

Сажетак

Рад има за циљ да укаже на значај амбијенталне наставе у настави природе и друштва. У првом делу рада дате су специфичности развоја деце узрасза од првог до четвртог разреда основне школе. У другом делу рада приказана је улога учитеља у раду са децом. Трећи део рада односи се на карактеристике амбијенталне наставе. Четврти део анализира ефекте примене амбијенталног учења, док је у петом делу представљена амбијентална настава природе и друштва.

Референце

Анђелковић, С. (2008). Integrated environmental tuition. У: В. Тимовски (ур.), Contemporary intentions in education (стр. 111–118). Скопље: Универзитет Св. Ћирило и Методије, Педагошки факултет Св.Климент Охридски.

Anđelković, S. & Bojković, D. (2009). Holistic and contextual learning and teaching in diferent environments in new educational paradygm. Škola po meri, 33–44.

Анђелковић, С. Д. и Станисављевић Петровић. З. С. (2013). Интегрисана амбијентална настава у контексу реформских процеса у школи. Иновације у настави, 26/2, 100 –109.

Анђелковић, С. Д. и Станисављевић Петровић. З. С. (2014). Амбијентална настава у функцији унаређивања квалитета наставног процеса. У: Павловић Бренеселовић, Д., Крњаја, Ж. и Радуловић, Л. (ур.) Педагошки модели евалуације и стратегије развијања квалитета образовања (стр. 169–179). Београд: Филозофски факултет Универзитета у Београду, Институт за педагогију и андрагогију.

Виготски, Л. (1996). Проблеми опште психологије. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Bognar, L. &Matijević, M. (2005). Didaktika. Zagreb: Školska knjiga.

Borić, E., Škugor, А. & Perković, I. (2010). Samoprocjena učitelja o izvanučioničkoj istraživačkoj nastavi prirode i društva. Odgojne znanosti, 12/2, 361–373.

Gilligan, R. (1998). The importance of schools and teachers in child welfare. Child & Family Social Work, 3(1), 13–25.

Жлебник, Л. (1972). Психологија детета и младих. Београд: Делта-прес.

Матијевић, Б. (2015). Маша и Раша – Приручник за учитеље уз уџбенички комплет Свет око нас за први разред основне школе. Београд: Издавачка кућа „Klett”.

Младеновић, М. Ј., Голубовић-Илић, Б. И. и Копривица, Д. М. (2015). Амбијентална настава природе и друштва. Узданица, 12/2, 131–145.

О програму наставе и учења за четврти разред основног васпитања и образовања, Службени гласник РС, 1/2019 и 6/2020.

Радивојевић, Д. и Јелић, М. (2016). Изванучионичка настава у настави природе и друштва. Нова школа, 11(1), 235–250.

Станојловић, Б. (1999). Организација и програмирање школе у природи. Београд: Теaграф.

Трој, Ф. (1957). Дечја психологија. Београд: Научна књига.

##submission.downloads##

Објављено

2021-12-31

Bрој часописа

Секција

Articles