PROFESSIONAL COMPETENCY OF TEACHERS – CONDITION FOR QUALITY NURSERY EDUCATION

Authors

  • Borislav Stanojlovic

Keywords:

quality of teachers’ education, professional roles and competencies, nursery education

Abstract

This paper presents critical analysis of present system efficiency and practice in education of teachers and on the basis of that it proposes further ways of its development and improvement. It is also pointed out on some important assumptions for more quality and more efficient education of teachers, such as: adjustment of curricula with professional roles of teachers; organisation of teaching work and professional pedagogic practice, selection of candidates for teaching mission, etc.

References

Гојков и сарадници: Циљеви-компетенције учитеља и васпитача, ВШОВ, Вршац, 2006.

Каменов, Е.: Различити приступи предшколству као темељу школског система, Зборник радова САО, 2009.

Каменов, Е.: Какво образовање васпитача, зборник радова „Образовање васпитача за будућност“, ВШОВ, Београд, 2006.

Наставни план и програм за образовање васпитача, Педагошки факултет Бијељина, 2006; Педагошки факултет Сомбор, 2008; Учитељски факултет Београд, 2006.

Станојловић, Б.: Основни правци ефикаснијег образовања васпитача, образовање васпитача за будућност, зборник радова „Образовање васпитача за будућност“, ВШОВ, Београд, 2006.

Станојловић, С, Спасојевић П.: Унапређивање компетенција у предшколском васпитању, РПЗ Бања Лука, 2005.

Торингтон, К, Ландерс, Ц.: Унапређивање вештина едукатора у области раног детињства, Чигоја штампа, Београд, 1999.

Downloads

Published

2011-12-31

How to Cite

Stanojlovic, B. (2011). PROFESSIONAL COMPETENCY OF TEACHERS – CONDITION FOR QUALITY NURSERY EDUCATION. Nova škola, 6(8), 123–131. Retrieved from http://novaskola.pfb.ues.rs.ba/index.php/ns/article/view/218