MULTIMEDIA INTERACTIVE ELECTRONIC TEXTBOOK

Authors

  • Ljubica M. Pavlović ОШ "Стојан Новаковић" Шабац

DOI:

https://doi.org/10.7251/НСК1311345П

Keywords:

multimedia, interaction, electronic textbook

Abstract

A very important task of modern education process is to improve the effeciency of existing and finding more efficient methods and forms of work. In the era of IT and general mobility of the society, traditional ways of presenting course materials are dull and impractical. It is necessary to modernize and make the teaching materials more interesting and thus increase students` motivation. An interactive multimedia electronic textbook, with a good selection of effective methods of teaching practice, which includes interesting visual elements, together with the interaction can be very interesting educational material designed for students of all ages. The aim of this paper is to highlight the possibilities and effects of the application of interactive multimedia electronic textbooks in the classroom.

References

Бранковић, Д. (2007). Интерактивно учење и савремена образовна технологија. //Зборник радова ТИО 7. Технички факултет Чачак. http://www.cnti.info/mainportal/index.php?option=com_content&view=article&id =82%3Atio-2007-radovi&catid=98%3Atio&Itemid=119&lang=sr&limitstart=4

Василијевић, Д; Бојовић, Ж; Лакета, Н. (2011). Електронски уџбеник и његове дидактичко – методичке вредности. //Зборник 11thInternacional education al tehnology conference. http://www.iet-c.net/publications/ietc2011-1.pdf

Вилотијевић, М. (2000). Дидактика 1. Београд: Народна књига, Учитељски факултет.

Вилотијевић, М. (2009). Променама до ефикасније школе будућности- нова парадигма за организацију будуће школе. //Зборник радова са научног скупа Будућа школa.

http://www.sao.org.rs/documents/ZBORNIK%20RADOVA%20SKOLA%20BUDUCNOSTI%20%20II%20DEO.pdf

Даниловић, М. (2010). Техника, образовна технологија и информатика у функцији повећања ефикасности образовног процеса и процеса учења. // Зборник радова ТИО 10. Технички факултет Чачак, 7-9. мај 2010. (427-436). http://www.tfc.kg.ac.rs/tio2010/PDF/RADOVI/401%20Danilovic%20-%20Tehnika,%20obrazovna%20tehnologija%20i%20informatika.pdf

Милијевић, С. (2003). Интерактивна настава математике. Бања Лука: Друштво педагога Републике Српске.

Надрљански, Ђ.,Надрљански, М. ( 2005).Електроничко учење – функција образовног софтвера.

http://www.famns.edu.rs/skup2/radovi_pdf/nadrljanski_djordje_mila.pdf

Стратегија развоја информационог друштва у Републици Србији до 2020. године

http://www.uzda.gov.rs/FileSystem/SiteDocuments/strategije/Strategija_razvoja_informacionog_drustva_2020.pdf

Сузић, Н. (2003). Појам и значај интерактивног учења. Настава бр. 1-2, (33–51). http://www.suzicnenad.com/Pojam-i-znacaj-interaktivnog-ucenjaPDF.pdf

Сузић, Н. (2004). Учење учења путем интеракције.Интерактивно учење IV – учење учења (7–47). Бања Лука: ТТ-Центар.

http://www.suzicnenad.com/Ucenje-ucenja-putem-interakcijePDF.pdf

Downloads

Published

2013-06-30

How to Cite

M. Pavlović, L. (2013). MULTIMEDIA INTERACTIVE ELECTRONIC TEXTBOOK. Nova škola, 8(1), 364–378. https://doi.org/10.7251/НСК1311345П