ПРИМЈЕНА ИНТЕРАКТИВНИХ ПхЕТ СИМУЛАЦИЈА У НАСТАВИ ФИЗИКЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1802096DKeywords:
симулације, настава, физика, ученици, професориAbstract
Кориштење ПхЕТ рачунарских симулација у настави је у порасту у свијету, па је зато потребно истражити продуктивност њихове употребе. Исто тако потребно је истражити њихову употребу у Републици Српској, колико се често користе као и ставове професора и ученика према њиховој употреби. Циљ овог рада је подизање квалитета наставе физике у основној и средњој школи повременом примјеном одговарајућих рачунарских симулација и оцјена доприноса примјене ПхЕТ симулације у ЈУ Гимназија и ОШ „ Петар Кочић” у Мркоњић Граду. Вршено је анкетирање и тестирање ученика, кориштен је фактор прираста (г-факор) и вршено је поређење постигнућа при употреби ПхЕТ симулација у настави, у односу на класични школски експеримент, како би се што прецизније одредио утицај симулација на ученичко разумијевање физичких закона. Ставови о употреби симулација ученика и професора су позитивни, а ученици су показали боље резултате у раумијевању концепата физике.
References
Interactive simulations. Преузето 10. јануара 2014 са : https://phet.colorado.edu/
Kriek, J. & Stols, G. (2010). Teachers’ beliefs and their intention to use interactive simulations in their classrooms. Преузето 30. јануара 2018. године са сајта http://sajournalofeducation.co.za/index.php/saje/article/view/284/207
Linn, M. & Shi, S. (2000). Computers, peachers, peers: Science Learning Partners. Mahwah, NJ: Eribaum
Smith, T. L., Lewis, C. & Moore, E. B.(2016). Description Strategies to Make an Interactive Science Simulation Accessible. Journal on Technology and Persons with Disabilities, 5, 225–238.
Stang, J.B., Barker, M., Perez, S., Ives, J. & Roll, I. (2016). Active learning in pre-class assignments: Exploring the use of interactive simulations to enhancereading assignments. Physics Education Research Conference Proceedings. 332–335.
Triona, L. M. & Klahr, D. Point and Click or Grab and Left: Comparing the influence of physical and virtual instructional materials on elementary school students ability to design experiments. Cognition and Instruction, 21, 149–173
Turkle, S. (1997). Seeing Through Computers, The American Prospect, Vol. 8, Issue 31