REVIEW OF RESEARCH ON FOOT DEFORMITY IN PRIMARY SCHOOL AGE CHILDREN

Authors

  • Branka Stanišić ОШ „Доситеј Обрадовић” Бијељина
  • Jelena Kandić ОШ „Доситеј Обрадовић” Бијељина

Keywords:

deformity, flat foot, “X” legs, “O” legs, primary school age

Abstract

Purpose of this research is analasys of former studies related to foot and lower limb deformities. Comparing the results of previous studies from the research that was chosen in this work we can see deformities of lower limbs that are most prevalent in primary school age. Beginning of schooling has a significant effect on child's physical activity which leads to different deformities, which is apparent based on the studies of domestic researchers. It is evident that percentage of deformities of foot is extremelly high, while deformities of lower limbs ("X" and "O" legs) is also present, but in lower percentage. Changes on foot in majority of children are in beginning stages, so with specifically select complex exercises this deformity can be faced and in a largest number of cases progression can be stopped. It is also worth to emphasize that authoros of these studies have looked at the problem differently, and have used different methods to analyse research and sample size.

References

Ali, M., Ullah, A. M., & Amjad, I. (2013). Prevalence of the flat foot in 6-10 years old school going children. Rawal Medical Journal, 38 (4), 385–387.

Бегановић, Е., Бешовић, М. (2012). Анализа држања тијела код ученика млађег школског узраста на подручју града Сарајева. Спортски Логос, 19, 25–33.

Бјековић, Г., Арнаут, Ђ. и Гердијан, Н. (2011). Деформитети стопала код дјеце предшколског узраста у обданишту „Нова радост” – Источно Сарајево. Спорт Монт, 31–33, 48–52.

Богдановић, З., Аћимовић, Д. и Живковић, М. (2010). Држање тијела у зависности од присуства деформитета доњих екстремитета. Гласник Антрополошког друштва Србије, 45, 403–409.

Богдановић, З. и Коничанин, А. (2009). Присуство деформитета доњих екстремитета у зависности од припадности полу. У А. Биберовић (ур). Зборник научних и стручних радова „Спорт и здравље”, (101–105). Тузла: Факултет за тјелесни одгој и спорт.

Богдановић, З. и Марковић, Ж. (2010). Присуство деформитета стопала у зависности од припадности полу. Гласник Антрополошког друштва Србије, 45, 397–402.

Вишњић, С., Ђукановић, Н., Драшковић, В., Машић, З. и Илић, Д. (2011). Улога професора физичког васпитања у дијагностици постуралних поремећаја. Менаџмент у спорту, 2, 116–121.

Гојковић, Д. и Милинковић, З. (2013). Учесталост деформитета сколиозе и равних стопала код ученика III, V и VII разреда основне школе. Спорт Монт, 37–39, 67–72.

Дувњак, М. (2013). Постурални статус деце млађег школског узраста у Крушевцу. Дипломски рад, Београд: Факултет спорта и физичке културе.

Ђокић, З. и Стојановић, М. (2010). Морфолошке карактеристике и постурални статус деце од 9 до 12 година на подручју Сремске Митровице. Општа медицина, 16(1-2), 41–49.

El, O., Akcali, O., Kosay, C., Kaner, B., Arslan, Y., Sagol, E., Soylev, S., Iyidogan, D. & Cinar, N. (2006). Flexible flatfoot and related factors in primary school children: a report of a screening study. Rheumatology International, 26 (11),1050–1053.

Ezema, C.I., Abaraoqu, U. O. & Okafor, G. O. (2014). Flat foot and associated factors among primary school children: A cross-sectional study. Hong Kong Physiotherapy Journal , 32(1), 13–20.

Живковић, Д., Миленковић, С. и Дробњак, Д. (2004). Стање постуралних поремећаја и телесних деформитета деце млађег школског узраста у општинама Зајечар, Крушевац и Чачак. Спорт Монт, 2-3, 421–426.

Илић, Д., Драшковић, В., Еминовић, Ф. и Вишњић, С. (2009). Утицај спортске едукације у формирању постуралног статуса деце млађег школског узраста. У Зборник научних и стручних радова, „Спорт и здравље”(106–110). Факултет за тјелесни одгој и спорт Тузла.

Јововић, В. и Чањак, Р. (2011). Учесталост и структура постуралних поремећаја код ученика млађег адолесцентног доба у Црној Гори. In Proceedings, “Anthropological aspects of sports, physical education and recreation“ 113 – 119. Факултет физичког васпитања и спорта Бања Лука.

Јововић, В. и Чањак, Р. (2012). Фреквенција ангуларних деформитета зглоба кољена код школске дјеце у односу на пол и узрасно доба. Гласник Антрополошког друштва Србије, 47, 1–7.

Јоксимовић, В., Јоксимовић, М. и Томић, С. (2012). Најчешћи деформитети коштано-зглобовног система код дјеце при упису у основну школу. У Зборник радова „12. конгрес физијатара Србије, Методолошки приступи – резултати и дилеме у рехабилитацији”, 38 (1), (88–89). Београд: Удружење физијатара Србије.

Лолић, С., Бајрић, О. и Лолић, В. (2013). Присуство деформитета доњих екстремитета код ученика основношколског узраста. У зборнику радова 8. међународне конференције „Менаџмент у спорту”. Факултет за менаџмент у спорту Београд.

Мађаревић, М. и Мустафичић, Н. (2011). Деформитети стопала код дјеце основношколског узраста (pes planus, pes cavus). У: Зборник радова Педагошког факултета у Зеници, (301–309). Педагошки факултет Зеница.

Медојевић, С. и Јакшић, Д. (2007). Разлике у постуралним поремећајима између девојчица и дечака 7–15 година на територији Војводине. [Differences in postural disorders between 7-15 year old girls and boys on the region of Vojvodina]. У: Зборник радова интердисциплинарне научне конференције са међународним учешћем „Антрополошки статус и физичка активност деце, омладине и одраслих” 6,7, (49–54). Факултет спорта и физичког васпитања Нови Сад.

Михајловић, И., Шолаја, М. и Петровић, М. (2010. Деформитети стопала код предшколске деце у односу на пол и узрасну доб. Гласних Антрополошког друштва Србије, 45, 475–481.

Милошевић, З. И Обрадовић, В. (2008). Постурални статус деце новосадских предшколских установа узраста 6 година. Гласник Антрополошког друштва Србије, 43, 310–318.

Милошевић, З. и Обрадовић, В. (2008). Постурални статус деце новосадских предшколских установа узраста 7 година. Гласник Антрополошког друштва Србије, 43, 301–309.

Микић, Б., Хоџић, З., Гердијан, Н. и Братовчић, В. (2010). Анализа статуса стопала ученика узраста 8 до 9 година. Спортски логос, 8 (14/15), 30– 34.

Протић-Гава, Б., Бошковић, К., Крсмановић, Т. и Романов, Р. (2009). The relationship between pelvis posture and lower extremities in young schoolchildren. Proceedings of the 3th International Scientific Conference “Exercise and quality of life“. Нови Сад: Faculty of Sport and PE.

Протић-Гава, Б. и Крнета, Ж. (2010). Постурални статус деце млађег школског узраста четири округа Војводине. Гласник Антрополошког друштва Србије. 45, 375–383.

Пузовић, В., Ђорђевић, Д., Каралеић, С., Обреновић, М., Медић, В. и Јаковљевић, В. (2010). Преваленца равног стопала код деце од 7 до 11 година. Pons Medical Journal 7 (3), 98–102.

Симов, С., Минић, С. и Стојановић, Д. (2012). The incidence of bad posture and flat feet in preschool children. Apollinem medicum et aesculapium, 9(2), 5– 8.

Станишић, Ј. (2013) Телесни статус деце млађег школског узраста. Дипломски рад. Факултет спорта и физичке културе Београд.

Станојковић, Б., Вукмановић, М., Драганац, С. и Петронић-Марковић, И. (2012). Учесталост придружених деформитата кичме код школске деце са равним стопалима. У: Зборник радова 12. конгрес физијатара Србије „Методолошки приступи – резултати и дилеме у рехабилитацији”. 38(1), (87–88). Београд: Удружење физијатара Србије.

Стојановић, Ј. и Зрнчевић, Н. (2009). Равна стопала – најчешћи деформитети код ученика млађег школског узраста. Спoрт Монт, 18-20, 445–461.

Сузић, Р., Бјековић, Г. и Сузић, Н. (2007). Методика корективне гимнастике за предшколце и разредну наставу. Бања Лука: XBS

Фемић, М. И Ђорђић, Д. (2011). Утицај тежине ђачке торбе на локомоторни систем ученика у основношколоском узрасту. Међународна асоцијација доктора медицине за југоисточну Европу. Пројекат „Дјеца траже...” (1), (1–7) Бијељина.

Chen, JP., Chung, MJ. & Wang, MJ. (2009). Flatfoot prevalence and foot dimension of 5- to 13-year-old children in Taiwan. Foot & Ankle International, 30, 326–332.

Downloads

Published

2023-03-05

How to Cite

Stanišić, B., & Kandić, J. (2023). REVIEW OF RESEARCH ON FOOT DEFORMITY IN PRIMARY SCHOOL AGE CHILDREN. Nova škola, 10(2), 92–102. Retrieved from http://novaskola.pfb.ues.rs.ba/index.php/ns/article/view/130