САВРЕМЕНИ ПРИСТУП САДРЖАЈИМА СЛУШАЊА ИНСТРУМЕНТАЛНЕ МУЗИКЕ У МЛАЂИМ РАЗРЕДИМА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ

Autori

  • Гордана Спасојевић-Стојановић Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет у Бијељини

Ključne reči:

музичка култура, естетски развој, музички укус, инструментална музика, програмска и апсолутна музика, мотивација, креативност, музичко стваралаштво

Apstrakt

Савремено дијете окружено је разноврсним жанровима и врстама музике које често не садрже хуману компоненту потребну за правилан естетски развој личности. Настава музичке културе у млађим разредима основне школе, и поред добрих програмских садржаја слушања музике, не утиче довољно на развијање и његовање правилног музичког укуса и естетске културе.

У овом раду бавимо се новим теоријским и практичним начинима презентације садржаја слушања инструменталне музике с циљем што боље мотивације ученика за слушање вриједних музичких остварења.

Активно слушање програмске и апсолутне музике подстиче индивидуални емоционални доживљај, који ученици исказују кроз разноврсне видове стваралачког и креативног изражавања. Креативни приступ садржајима слушања музике допринијеће обогаћењу програмске и методичке концепције наставе музичке културе у млађим разредима основне школе. Тиме ће утицај наставе музике у подстицању интересовања и потреба савременог дјетета за музичку умјетност бити већи.

Reference

Васиљевић, З., Видаковић, Н., Кењаловић, М.( 2007). Музичка култура за други и трећи разред основне школе. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.

Васиљевић, З., Тракиловић, Д., Стојановић, Г.( 2007). Музичка култура за четврти и пети разред основне школe. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.

www.rpz-rs.org ( Очитано: 4.3.2012. у 11.44),

www.uzelac.eu ( Очитано: 7.3.2012. у 13.35),

zdravodijete.bloogspot.com (Очитано: 4.3.2012. у 12.35),

www.muzika.hr (Очитано: 4.3.2012. у 13.05).

www.psiholog-rijeka.com ( Очитано: 7.3.2012. у 12.10).

Мирковић-Радош, К.(1998): Психологија музичких способности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Мирковић- Радош, К.(1996 ). Психологија музикe. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Njirić, Tomašek, Završki, Županović (1979). Upoznavanje glazbenih djela i osnovnih glazbenih oblika u osnovnoj školi (priručnik za nastavnike. Školska knjiga, Jugoton.

Плавша, Д.(1969). Музика из разних аспеката (есеји и студије), Београд: Завод за издавање уџбеника Социјалистичке Републике Србије.

Плавша, Д., Поповић, Б., Дебељак, М.(1962). Музика у школи II дио Београд: Завод за издавање уџбеника Народне Републике Србије.

Požgaj, J.(1963). Metodika nastave glazbene kulture u osnovnoj školi. Zagreb: Školska knjiga.

Rakijaš, B.(1963). Pjesma i igra,prirucnik za ucitelje u I,II III razredu osnovne škole. Zagreb: Školska knjiga.

Стојановић, Г.(1996). Настава музичке културе од 1. до 4. разреда основне школе-приручник за учитеље и студенте учитељског факултет. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Стојановић, Г., Протић, В.(2002). Музичка култура за 3. и 4. разред основне школе. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Сузић Н.(1998). Како мотивисати ученике. Српско Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства Републике Српске.

Тракиловић, Д.(2002). Музичка култура са методиком у разредној настави. Учитељски факултет Бијељина.

Тракиловић, Д, Спасојевић-Стојановић, Г, Тракиловић, Ј. (2010). Вокалноинструментална настава. Педагошки факултет Бијељина.

Habermejer, Š. (2000). Prava muzika za vaše dete. Čačak: Inter Gradex Trade.

##submission.downloads##

Objavljeno

2013-12-31

Broj časopisa

Sekcija

Articles