МОДУЛАРНА НАСТАВА СТРАНИХ ЈЕЗИКА – ПРЕГЛЕД ИСКУСТАВА У РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ

Аутори

  • Валентина Совиљ ЈУ „Угоститељско-економска школаˮ, Приједор

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.7251/NSK2318067S

Кључне речи:

модуларна настава, модул, страни језици, реформисана настава, циљеви учења

Сажетак

Циљ рада јесте да извијести о ставовима наставника страних језика у вези са модуларним приступом настави у средњим стручним школама у Републици Српској, након више од двије деценије од његове имплементације кроз ЕУВЕТ програм Европске уније. Током школске 2018/2019. године проведено је истраживање, студија пресјека, у којој се четрнаест наставника страних језика приједорских средњих стручних школа одговорима на питања отвореног типа изјаснило о предностима и недостацима модуларне наставе. Резултати овог квалитативног истраживања потврдили су јединствену оцјену испитаника: у зачетку програма наставници су били суочени са двије битне препреке. Наиме, први модули за наставу страних језика креирани су за више занимања, без корелације са специфичним потребама сваког од њих. Друга препрека се састојала у чињеници да није постојао нити један уџбеник страног језика који би барем дјелимично задовољио захтјеве модуларне наставе. У раду су, поред осталог, изнесена најбитнија искуства наставника, укључујући и самог аутора, стечена након увођења модуларног приступа у настави страних језика.

Референце

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (2021). Modularni nastavni planovi i programi u srednjem stručnom obrazovanju u Bosni i Hercegovini u periodu 2010–2021. godine.

Bulanova-Toporkova M.V. (2006). Teaching technology: Tutorial, Chicago: MarT Publishing.

Живковић, Р. (2006). Модуларна, дистанцна и микро настава, Образовна технологија 2–3/2006.

Kalbouss, G. (1975). The Modular Concept in Language Teaching, The Slavic and East European Journal, Vol. 19, Оhio.

Reantaso, Lemuel M. Gerry, S. Digo. (2022). Teachers’ Roles, Needs, and Best Practices in Modular Distance Learning Modality, ASEAN Journal of Open and Distance Learning (AJODL) Vol. 14, No. 1, 24–37.

Mariani, L. (2007). Teaching the modular way? A few notes on modularity in language teaching, http://www.learningpaths.org/papers/modules.htm

Phare VET program Sarajevo, (2000). Smjernice – Praktični pristup razvoju metodologije nastavnog plana i programa u Bosni i Hercegovini.

Phare VET program Sarajevo (2000). Priručnik za nastavnike – pomoć u obučavanju.

Phare VET program Sarajevo (2001). Bijeli papir – Strategija i politika za reformu stručnog obrazovanja i obuke u Bosni i Hercegovini.

Sorokovykh, G., Pribylova, N., Staritsyna, S. (2021). Foreign language textbook for teaching atypical students: designing didactic materials. ARPHA Proceedings 4: 878–893.

Tretyakov, P. I. (1997). School Administration on the Results:the Practice of Teaching Management, Moscow: New School.

Vijeće ministara BiH. (2008). Strateški pravci razvoja obrazovanja u Bosni i Hercegovini sa planom implementiranja 2008–2015.

Živković, R. (2006). Modularna, distancna i mikronastava. Obrazovna tehnologija 2– 3/2006, 34–4.

##submission.downloads##

Објављено

2023-12-31

Bрој часописа

Секција

Articles