РEKОНЦЕПТУАЛИЗАЦИЈА УЛОГЕ НАСТАВНИКА КРОЗ ЗАКОНЕ У ЦРНОГОРСКОМ ОБРАЗОВНОМ ПРОЦЕСУ

Аутори

  • Тијана В. Луковић ЈУ ОШ „21. мај“ Подгорица

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.7251/NSK2318019L

Кључне речи:

профили стручне спреме наставника, закони, реконцептуализација, теорија конструктивизма

Сажетак

Увођењем реформе образовања миjења се и положај наставника у настави. Активности наставника у остваривању циљева и задатака васпитања су све комплексније. Овај рад се бави проблематиком реконцептуализације улоге наставника у образовном процесу, профилима стручне спреме и промјеном компетенција наставника од тзв. традиционалне до реформисане наставе у Црној Гори. Улога наставника као извора информација реформом образовања прерасла је у улогу којом ће усмјеравати ученике на путу стицања знања. Наставник тако постаје један од три најважнија фактора наставе у којој је ученик субјекат који се мора активно укључити у наставни процес и самосталним радом доћи до властитих сазнања. За такав приступ залаже се теорија конструктивизма по којој ученик личном активношћу своје знање темељи на сопственом искуству. Модерна технологија и виртуално окружење помажу учењу откривањем, али и самообразовању наставника.

Референце

Bezić, K. (1983). Tehnologija nastave i nastavnik. Zagreb: Pedagoško književni zbor.

Đorđević. J. (1997). Nastava i učenje u savremenoj školi. Beograd: Učiteljski fakultet.

Karadag, Z., & Mc Dougall, D. (2009). Dynamic worksheets:visual learning with guidance of Polya. MSOR Connections, 9 (2), 13–16.

Качапор, С. и Вилотијевић, Н. (2005). Школска и породична педагогија. Београд: Учитељски факултет и Косовска Митровица: Филозофски факултет.

Кудрявцев, Л. Д. (1980). Современа математика и еë преподование, 977- с.112. Москва: Наука.

Laketa, N. i Vasilijević, D. (2011) Osnovni problemi didaktičko-metodičkog obrazovanja i usavršavanja nastavnika. U: Laketa N. [ur.] Zbornik radova - Univerzitet u Kragujevcu, 11–26. Užice: Učiteljski fakultet.

Николић, Р. (2006). Професионализација позива наставника. Педагошка стварност, 1–2, 18–24.

Opšti zakonom o obrazovanju i vaspitanju („Službeni list RCG“, br. 64/02, 31/05 i 49/07).

Pedagoška enciklopedija 2 (1989). Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Suzić, N. (1991). Uloga nastavnika u moralnom vaspitanju učenika danas. U Zborniku „Nastavnik u uslovima savremenih promjena“. Banja Luka: Pedagoška akademija.

Havelka i saradnici (1990). Efekti osnovnog školovanja. Beograd: Institut za psihologiju.

Šimleša, P. (1978). Pedagogija. Zagreb: Pedagoško-književni zbor / PKZ.

##submission.downloads##

Објављено

2023-12-31

Bрој часописа

Секција

Articles