УЧЕЊЕ И ОЦЈЕЊИВАЊЕ У МОДУЛАРНОЈ НАСТАВИ

Аутори

  • Валентина Совиљ ЈУ „Угоститељско-економска школа“, Приједор Author

##doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.7251/NSK2419053S

Кључне речи:

модуларна настава, страни језици, активне методе учења, оцјењивање

Апстракт

Модуларни приступ настави у средњим школама Републике Српск ерелативно је нов приступ, који и данас, двадесет и пет година након његовог увођења у наставни процес средњих школа, представља својеврстан изазов за наставнике страних језика. Овај приступ представља својеврсно освјежење и обогаћивање метода учења, које је сада активно и билатерално. Модуларни приступ донио је низ нових метода у учењу и подучавању, али је и посебно обогатио процес оцјењивања, који се у традиционалном приступу наставника сводио на класичне, опробане методе оцјењивања. Циљ овог рада јесте да извијести о резултатима квалитативног истраживања спроведеног међу наставницима страних језика четири средње стручне школе приједорске регије, који су се изјаснили о бираним методама подучавања и оцјењивања у модуларној настави. Резултати ове студије пресјека, чији учесници су активни судионици реформе у приступу настави, својеврсна су препорука наставницима страних језика који тек улазе у свијет модуларног подучавања и активног учења у настави страних језика.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Референце

Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, Handbook: The Cognitive Domain. New York: David McKay.

Byram, M., and Grundy, P. (2002). Context and culture in language teaching and learning. Clevedon: Multilingual Matters.

Feryok, A., and Oranje, J. O. (2015). Adopting a cultural portfolio project in teaching German as a foreign language: Language teacher cognition as a dynamic system. The Modern Language Journal, 99(3), 546-564.

Grbić, M. (2008). Rad na projektu u nastavi stranih jezika [predavanje na temu]. Republički pedagoški zavod Republike Srpske.

Imanova, N. (2020). Methods and tools of module teaching. International journal of multidisciplinary studies and innovative technologies, 4(1), 10-13.

Karal, H., and Cebi, A. (2012). Views on modular assessment and evaluation process in distance education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 2073-2077.

Paunović, T. and Kitić, S. (2018). Individualization and differentiation in teaching and assessing language, linguistic disciplines and teaching methodology. Proceedings from the International Scientific Conference Individualization and Differentiation in Language and Literacy Education,

19, Nikšić.

Paralejas, A. (2023). Development, Validation and Acceptability of Modular Teaching Evaluation Tool for Teachers (MTETT). Psychology and Education: A Multidisciplinary Journal, 6(8), 671-673.

Potkonjak, Ž. (2008.) Modularni pristup planiranju i programiranju rada nastavnika [Predavanje na Seminaru za pedagoge i nastavnike srednjih škola Republike Srpske]. Bijeljina.

Živković, R (2006). Modularna, distancna i mikronastava. Obrazovna tehnologija 2-3/2006, 34-41.

##submission.downloads##

Објављено

2024-12-30

Број часописа

Рубрика

Articles

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##