ОБРАДА МАТЕМАТИЧКИХ САДРЖАЈА У МЛАЂИМ РАЗРЕДИМА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ МОДЕЛОВАЊЕМ РЕАЛНИХ СИТУАЦИЈА

Autori

  • Наталија Будински Основна и средња школа са домом ученика “Петро Кузмјак” Руски Крстур, Србија
  • Драгица Милинковић Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1701038B

Ključne reči:

математичко моделовање, настава математике, основна школа, реални контекст

Apstrakt

Математичко моделовање почиње да заузима све значајније место у настави математике, тако да је веома корисно да се са учењем математике кроз реалне ситуације почне већ у раном узрасту ученика. У том контексту, у раду се описује примена математичког моделовања у млађим разредима основне школе у функцији активне употребе и разумевања математике у свакодневном животу.

У првом делу се даје теоријска подлога и разматра начин примене математичког моделовања у усвајању математичких појмова, правила и решавању животних проблема који имају математичку основу. У другом делу се наводи практични пример моделовања реалних ситуација у функцији учења математике у настави базичног циклуса.

Reference

Baigrie, B. (1996). Descartes scientific illustrations and ‘la grande mécanique de la nature’. In: B. S. Baigrie (Eds.), Picturing knowledge: Historical and philosophical problems concerning the use of art in science, 86–134. Toronto, ON: University of Toronto Press.

Blum, W., Galbraith, P. L., Henn, H. W., & Niss, M. (2007). Modelling and applications in mathematics education: The 14th ICMI Study. New York, NY: Springer.

Kaiser, G., Blomhøj, M. & Sriraman, B. (2006). Towards a didactical theory for mathematical modeling. ZDM, 38 (2), 82-85.

Meerschaert, M. (2010). Mathematical Modeling. Elsevier Science.

Miller, A. I. (1986). Imagery in scientifi thought, Cambridge, MA: MIT Press.

Милинковић, Д. (2003). Моделски приступ диференцираној обради аритметичких проблема, Значења, 47, 265-279.

Милинковић, Д. (2013). Методика математичког моделовања за разредну наставу, Пале: Универзитет у Источном Сарајеву Филозофски факултет Пале.

Милинковић, Д. (2016). Визуелизација у функцији развијања математичког мишљења, Зборник радова са Научног скупа Наука и евроинтеграције, (327- 341). Пале: Филозофски факултет Универзитета у Источном Сарајеву.

Organisation for Economic Co-operation and Development. (2010). Pisa 2009 results: What students know and can do. Student performance in reading, mathematics and science 1. Paris: Author.

Organisation for Economic Co-operation and Development. (2014). Pisa 2012 results: What students know and can do. Student performance in reading, mathematics and science 1. Paris: Author.

Pollak, H. O. (1968). On some of the problems of teaching applications of mathematics. Educational Studies in Mathematics, 1 (1/2), 24-30.

Philips, L. et al. (2010). Visualization in Mathematics, Reading and Science Education, Dordrecht Heidelberg London New York: Springer.

Службени гласник РС (2006). Просветни гласник, 3/06.

Cai, J., Cirillo, M., Pelesko, J. A., Borromeo Ferri, R., Borba, M., Geiger, V., Stillman, G., English, L. D., Wake, G., Kaiser, G. & Kwon, O. N. (2014). Mathematical modeling in school education : mathematical, cognitive, curricular, instructional and teacher education perspectives. In P. Liljedahl et al. (Eds.) Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, PME-NA, Vancouver, Canada (pp. 145-172).

##submission.downloads##

Objavljeno

2017-06-30

Broj časopisa

Sekcija

Articles