ЕФЕКТИВНО ВРИЈЕМЕ РАДА НА ЧАСОВИМА ФИЗИЧКОГ ВАСПИТАЊА У IV РАЗРЕДИМА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ

Autori

  • Драгана Васиљевић ОШ „Свети Сава“, Бијељина
  • Маја Митрашевић ОШ „Свети Сава“, Бијељина
  • Наташа Николић ОШ „Свети Сава“, Бијељина
  • Раденко Савић ОШ „Стеван Немања“, Бијељина
  • Љубодраг Секулић ОШ „Вук Караџић“, Бијељина

Ključne reči:

Ефективно вријеме, физичко васпитање, млађи школски узраст

Apstrakt

Истраживање је спроведено на узорку од 96 ученика узраста од 9 до 10 година који су похађали четврти разред основне школе „Свети Сава“ из Бијељине. Циљ рада био је утврдити колико просјечно износи ефективни рад ученика млађег школског узраста на часу физичког васпитања. Трансверзалним истраживањем извршен је увид у ефективно вријеме рада ученика на часу физичког васпитања, а коришћена техника је хромометрија. Примијењена је теоријска и дескриптивна метода. Резултати истраживања указују да просјечни ефективни рад ученика за цијели час физичког васпитања износи 29 минута и 55 секунди. На основу добијених резултата може се констатовати да ученици губе око 15 минута по часу, а на нивоу године око 27 часова.

Reference

Arunović, D., Novaković, M., Tomić, Ž. (1979). Opterećenost i angažovanost učenika na časovima fizičkog vaspitanja. Fizička kultura, 33 (5). Beograd, 372 – 379.

Bigović, M. (2003). Efikasnost nastave fizičkog vaspitanja u zavisnosti od nivoa stručne osposobljenosti nastavnika. Magistarski rad. Novi Sad: Fakultet fizičke kulture.

Carlson, T. B. (1995). We hate gym: Student alientation from physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 14, 467 – 477.

Chow, B. C., McKenzie, T. L., & Louie, L. (2008). Children’s physicals activity and envirmental influences during elementary school physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 27, 38 – 50.

Ennis, C. D. (1996). Student’s experiences in sport-based physical education: apologies are necessary. Quest, 48, 453 – 456.

Ivanić, S. (1969). Aktivnost učenika na času fizičkog vaspitanja kroz prizmu naših istraživanja. Fizička kultura. Beograd, 23 (1 – 2), 11– 14.

Krsmanović, B. (1996). Čas fizičkog vaspitanja. Novi Sad: Fakultet fizičke kulture.

Krsmanović, B., Berković, L. (1999). Teorija i metodika fizičkog vaspitanja. Novi Sad: Fakultet fizičke kulture.

Levin, S., McKenzie, T.L., Hussey, J., Kelder, S., Lytle, L. (2001). Variability of Physical Activity During Physical Education Lessons Across Elementary School Grades. Measurement in physical education and exercise science, 5(4), 207 – 218.

Lučić, V. (1975). Klasičan čas fizičkog vaspitanja ne obezbeđuje racionalno korišćenje vremena. Fizička kultura. Beograd, 29 (4), 28 – 30.

McKenzie, T. L., Catellier, D. J., Conway, T., Lytle, L. A., Grieser, M., Webber, L. A., Elder, J. P. (2006). Girls’ activity levels and lesson contexts in middle school PE: TAAG Baseline. Medicine & Science In Sports & Exercise, 38 (7), 1229 – 1235.

McKenzie, T. L., Sallis, J., Prochaska, J., Conway, T., Marshall, S., Rosengard, P. (2004). Evaluation of a Two-Year Middle-School Physical Education Intervention: M-SPAN. Medicine & Science in Sports & Exercise, 36(8), 1382 – 8.

Mišković, LJ. (1978). Trajanje fizičke aktivnosti učenika na časovima fizičkog vaspitanja. Fizička kultura. Beograd, 32 (3), 217 – 219.

Pelemiš, M. (2004). Metodika nastave fizičkog vaspitanja. Bijeljina: Pedagoški fakultet.

Portman, P.A. (1995). Who is having fun in physical education classes? Experiences of six-gradestudents in elementary and middle schools. Journal of Teaching in Physical Education, 14, 445 – 453.

Robinson, D.W. (1990). An attributional analysis of students of student demoralization in physical education settings. Quest, 42, 27 – 39.

Scruggs, P.W., S.K. Beveridge, P.A. Eisenman, D.L. Watson, B.B. Shultz & L.B. Ransdell. (2003). Quantifying physical activity via pedometry in elementary physical education. Medicine of Sport and Exercise. Vol. 35, 1065 – 1071.

Stamatović, M. i Šekeljić, G. (2011). Efikasnost nastave fizičkog vaspitanja u IV razredu osnovne škole i stručna osposobljenost nastavnika. Nastava i vaspitanje. Vol. 4, 703 – 717.

Stanojević, I. (1965). Putevi savremenog fizičkog vaspitanja u školama. Beograd: Partizan.

Stević, D., Pelemiš, M. (2004). Fiziološko opterećenje učenika na času fizičkog vaspitanja. Saopštenje na naučnom skupu Od učiteljske škole do Pedagoškog fakulteta. Bijeljina: Pedagoški fakultet.

Stević, D., Pelemiš, M., Pelemiš, V. (2009). Aktivnost i angažovanost djece predškolskog uzrasta u toku realizacije usmjerene aktivnosti. Zbornik naučnih i stručnih radova. Tuzla.

Strong, W. B., Malina, R. M., Blimkie, C. J., Daniels, S. R., Dishman, R. K., Gutin, B, Hergenroeder, A. C., Must, A., Nixon, P. A., Pivarnik, J. M., Rowland, T., Trost, S., Trudeau, F. (2005). Evidence baset physical acitivity for school-age youth. Journal of Pediatric, 146, 732 – 737.

Višnjić, D., Jovanović, A., Miletić, K. (2004). Teorija i metodika fizičkog vaspitanja. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja.

Vukotić, E. (1956). Fizički odgoj u školi. Zagreb: Školska knjiga.

Zdanski, I. (1986). Intenzifikacija časa fizičkog vaspitanja. Beograd: Partizan.

##submission.downloads##

Objavljeno

2013-12-31

Broj časopisa

Sekcija

Articles